Iranian Agriculture News Agency

تاثیر گرمای هوا بر قدرت تکثیر حشرات



کارشناسان محیط زیست هشدار دادند که گرم شدن هوا بر توانایی تولیدمثلِ حشرات آسیب می‌زند و این روند ممکن است با پیامدهای بلندمدت همراه باشد.

به گزارش ایسنا، محققان همچنین دریافتند حشرات در عرض‌های جغرافیایی شمالی نسبت به حشرات مناطق جنوبی در برابر گرما آسیب‌پذیرتر هستند.

علاوه بر این، بسیاری از حشرات وقتی هنوز بالغ نشده‌اند قادر به طی کردن مسافت‌های طولانی نیستند و از اقلیم گرم بیشتر صدمه می‌بینند.

به گفته محققان انگلیسی در گرمای شدید هوا بسیاری از حشرات به سختی می‌توانند جابجا شوند.

در این بررسی حشرات آزمایشگاهی به مدت ۱۰ روز در معرض گرمایی قرار گرفتند که برای آسیب دائمی به توان تولیدمثلی آنها کافی بود. این دو گروه از حشرات از یک گونه‌ی "مگس میوه" اما از دو زیستگاه مختلف شمالی (سوئد) و جنوبی (اسپانیا) انتخاب شدند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد گروهی که از زیستگاه خنک‌تر یعنی نواحی شمالی بودند در مقایسه با مگس‌هایی که از زیستگاه گرم‌تر یعنی نواحی جنوبی انتخاب شدند در برابر افزایش دما، استقامت بسیار کمتری داشتند. به گفته کارشناسان، این یافته در مطالعات قبلی بدست نیامده بود.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان انگلیسی با بیان اینکه گرمای هوا بر توانایی تولیدمثل حشرات تاثیر می‌گذارد اظهار داشتند: هر گونه تغییر در جمعیت حشرات می‌تواند به تغییرات جدی و قابل توجه در اکوسیستم‌ها بیانجامد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید