Iranian Agriculture News Agency

چشم انداز بازار مکانیزاسیون کشاورزی شیلی

مکانیزاسیون راهکاری برای کاهش هزینه های کشاورزی در شیلی

با توجه به کاهش رشد اقتصادی شیلی، رشد بخش کشاورزی این کشور به حدود چهار درصد در سال 2016 کاهش یافت.

مکانیزاسیون راهکاری برای کاهش هزینه های کشاورزی در شیلی

با کاهش رشد اقتصادی شیلی، رشد بخش کشاورزی این کشور به حدود چهار درصد در سال 2016 کاهش یافت.

کشاورزی شیلی با مشکلاتی رو به رو است که از آن جمله می توان به هزینه های بالای نیروی کار و انرژی، کاهش قیمت بین المللی، شرایط آب و هوایی نامطلوب ونابهنگام مانند خشکسالی و سرما و باران های شدید اشاره کرد.

به گزارش ایانا از وب سایت Export.gov ، با تصویب شراکت ترانس پاسیفیک ( TPP ) ( Trans-Pacific Partnership : توافقنامه تجاری میان دوازده کشور به ویژه کشورهای حاشیه اقیانوس آرام) شیلی دسترسی بیشتری به بازارهای صادراتی در آسیا، به ویژه سهمیه بیشتر در ژاپن و ویتنام خواهد داشت.

بازار ماشین آلات کشاورزی دارای چشم انداز خوبی است زیرا می تواند به کاهش هزینه های نیروی کار و انرژی کمک کند. بهره وری در سال گذشته افزایش یافته، اما به افزایش بیشتری نیار دارد که این مسئله در ارتباط مستقیم با استفاده از ماشین آلات جدید، فن آوری، و کودهای طبیعی و بهبود خاک است.

بخش کشاورزی نیاز به مکانیزاسیون فرآیندهای کشاورزی مانند برداشت دارد واین درحالی است که میزان تقاضا توسط کشاورزان شیلی در زمینه تجهیزات قابل توجه است.

همچنین شیلی باید هزینه های تولید را کاهش دهد تا بتواند به گونه ای رقابتی در بازار بین المللی باقی بماند. کشاورزی شیلی در حال حاضر روی پایداری محصولات طبیعی با نام تجاری شیلی متمرکز است.


در حالی که تولید ارگانیک افزایش یافته است و نیاز به کودها و آفت کش ها طبیعی هم وجود دارد.
نرخ پایین ارز در طول سال گذشته تاثیر منفی روی صادرات شیلی گذاشته اما در حال حاضر وضعیت دلار امریکا بهتر شده که اجازه می دهد تا صادرکنندگان شیلی دوباره وارد میدان شوند.

در حال حاضر دلار امریکا ارزش بیشتری پیدا کرده و شرایط مطلوب تر برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان شیلی فراهم ساخته است. این در حالی است که چین یک رقیب بسیار قوی به شمار می رود.

واردات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی 15 درصد بین سال های 2014 و 2015 کاهش یافته است، اما انتظار می رود با رشد کمی (حدود 1.5درصد) در سال 2016 روبه رو شود. آمریکا بزرگترین منبع تامین کننده ماشین آلات کشاورزی شیلی هم به شمار می رود.

مکانیزاسیون زیر بخش های کشاورزی

• زیرساخت های آبیاری نیازمند به حداکثر رساندن بهره وری استفاده از آب هستند؛ چراکه کمبود آب یک مسئله مهم است و در نتیجه سرمایه گذاری در بخش آبیاری و دیگر سیستم های مرتبط ، فرصتی برای تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی آمریکایی فراهم می کند.

• تجهیزات کشاورزی دقیق که به طور موثر بر شرایط تولید و بهبود عملکرد محصول نظارت دارد.

• تجهیزات برداشت محصول میوه به صورت تازه (هزینه های کار و تولید کاهش می دهد)

• انرژی کارآمد ماشین آلات و تجهیزات (کاهش هزینه تولید به همراه دارد)

• ماشین آلات و تجهیزات سازگار با محیط زیست ( اثرات مخرب زیست محیطی را کاهش می دهد)

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید