Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار استان اردبیل عنوان کرد:

کنترل و نظارت قرنطینه ای 65 هزار تن محصولات کشاورزی در گمرک مرزی بیله سوار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور است و با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است.

کنترل و نظارت قرنطینه ای 65 هزار تن محصولات کشاورزی در گمرک مرزی بیله سوار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار استان اردبیل از کنترل و نظارت قرنطینه ای بیش از 65 هزار تن محصولات کشاورزی در گمرک مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، ربعلی جهانی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون کنترل و نظارت بر بیش از 65 هزار تن محصولات کشاورزی صادراتی، وارداتی و ترانزیتی توسط قرنطینه نباتی این مدیریت انجام گرفته است .

وی با اشاره به اهمیت قرنطینه گیاهی گفت: یکی از عوامل افزایش تولیدات کشاورزی جلوگیری از خسارات عوامل خسارت زای گیاهی به محصولات کشاورزی است که در بخش پیشگیری از وقوع خسارت، قرنطینه نباتی نقش مهمی در این عرصه دارد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بیله سوار قرنطینه گیاهی را سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده و یا خارج از کشور برشمرد و تصریح کرد: با افزایش و گسترش ارتباطات بین کشورها و توسعه صنعت حمل و نقل میزان تبادلات کالا نیز افزایش یافته است، به همین دلیل میزان خطر و ریسک انتقال عوامل خسارت زای گیاهی توسط این گونه مبادلات نیز افزایش یافته است.

جهانی نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار با اشاره به آمار مبادلات در بخش کشاورزی در 10 ماهه سال جاری، کنترل قرنطینه ای و ترخیص محصولات کشاورزی وارداتی به میزان هفت هزار و 200 تن، بازدید و صدور گواهی بهداشت نباتی برای محصولات کشاورزی صادراتی به مقدار 32 هزار تن و کنترل قرنطینه ای و صدور مجوز محصولات کشاورزی ترانزیتی به میزان 15 هزار تن و بیش از 10 هزار اصله نهال را از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط این مرکز برشمرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید