Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی اعلام کرد:

اجرای طرح کاداستر در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم و همکاری ادارات مربوطه اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در سطح بیش از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی استان با دو روش نقشه‌برداری زمینی و استفاده از عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای انجام خواهد شد.

اجرای طرح کاداستر در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از حدنگاری (کاداستر) ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، حمیدرضا نریمانی با اشاره به اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) در اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: این طرح در استان مرکزی از اواخر سال ۱۳۹۳ با فراز و فرودهایی آغازشد که عملاً در اواخر سال ۹۴ با تأسیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی در مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و با یک قراداد مبنا (پایلوت) در پلاک های ۴۴ و ۴۶ از بخش شش اراک منطقه نوازن و میچان در سطح حدود پنج هزار هکتار عملیاتی شد.

وی افزود: تاکنون کار برداشت نقشه‌ها با استفاده از جی . پی . اس‌های سه فرکانسه و به صورت RTK انجام و اطلاعات توصیفی نیز در قالب فرم‌های همسان و در دو نوع حقیقی و حقوقی پر شده است .

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی ادامه داد: عملیات کاداستر مجموعه فعالیت‌های مرتبط با حدنگاری است که شامل تهیه نقشه با استفاده از عکس‌ها و تصاویر زمینی، دریایی، هوایی، ماهواره‌ای، تبدیل رقومی عکس‌ها و تصاویر، عملیات زمینی نقشه‌برداری، ویرایش و تکمیل نقشه‌های زمینی و تطبیق نقشه با وضعیت واقعی و موجود املاک و اضافه کردن کلیه اطلاعات ثبتی، حقوقی و توصیفی و کنترل نهایی و به روز رسانی آن می‌شود .

نریمانی افزود: اجرای طرح کاداستر از سوی سازمان و با همکاری مشاوران و شرکت های فنی و مهندسی دارای صلاحیت و با توانمندی های قابل قبول در زمینه‌های نقشه‌برداری، فتوگرامتری و انجام سایر امور مربوط به اجرای طرح کاداستر صورت می‌گیرد .

وی گفت: این طرح با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مختلفی همراه است که از جمله اهداف کوتاه مدت آن می‌توان به ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و بهره‌برداران بخش کشاورزی و تسهیل و روان‌سازی انجام کار و اصلاح فرایندهای موجود، استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات به منظور افزایش سرعت، دقت و صحت، استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی در انجام وظایف تصدی گری اشاره کرد .

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در تشریح اهداف بلند مدت و کلان طرح کاداستر نیز گفت: تعیین حدود اراضی کشاورزی به منظور تهیه اطلاعات توصیفی (بهره‌بردار و محصول) شامل ایجاد بانک اطلاعات مکانی اراضی کشاورزی، ساماندهی اطلاعات شناسنامه بهره‌برداران، تهیه نقشه‌های بزرگ مقیاس، تعیین حدود اراضی به منظور سنددار کردن اراضی کشاورزی (مالک و ملک) شامل تعیین تکلیف و رفع اختلافات حقوقی، یکپارچگی اراضی و اصلاحات اراضی و برنامه‌ریزی و پایش اراضی شامل تدوین الگوی کشت، برنامه‌ریزی تولید، مدیریت بهینه آب و خاک و نظام توزیع محصولات کشاورزی مهم ترین این اهداف به شمار می رود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید