Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عنوان کرد:

تولید سالانه 240 هزار تن شیر خام در اردبیل / حمایت از ساخت گاوداری های صنعتی شیری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سازمان برای تأمین کمبود شیر خام و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از ساخت گاوداری های صنعتی شیری در اولویت نخست کاری حمایت کرده و در مرحله بعد نیز از احداث مراکز جمع آوری شیر پشتیبانی خواهد کرد تا مواد اولیه سالم به دست کارخانجات برسد.

تولید سالانه 240 هزار تن شیر خام در اردبیل / حمایت از ساخت گاوداری های صنعتی شیری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه بیش از 240 هزار تن شیر خام در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به واحد های گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی با اعلام این مطلب افزود: سازمان جهادکشاورزی استان برای تأمین کمبود شیر خام و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از احداث گاوداری های صنعتی شیری در اولویت نخست کاری حمایت کرده و در مرحله بعد نیز از احداث مراکز جمع آوری شیر پشتیبانی خواهد کرد تا مواد اولیه سالم به دست کارخانجات برسد .

وی گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود و سالانه با تولید 240 هزار تن شیر خام رتبه چهاردهم کشور را دارد. از طرف دیگر کیفیت خوب شیر تولیدی استان و وجود مجتمع های بزرگ دامپروری نظیردامپروری کشت و صنعت مغان و از همه مهم تر وجود جمعیت بزرگ تولید کنندگان شیرگوسفندی عشایر استان زمینه را برای ساخت 42 واحد کارخانه لبنی مهیاء کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: هم اکنون این واحدها انواع محصولات لبنی نظیر ماست، دوغ، خامه، کره، پنیر، پنیر پیتزا، بستنی، شیر خشک و شیر پاستوریزه تولید می کنند. بعضی از این محصولات به دلیل کیفیت بالای خود و نیز در زمینه تولید شیرخشک، شیر، دوغ، کره مغانه، لبنیات مشگین لبن، لبنیات سن ایستین، پنیر پنیر ناژو و پنیر پیتزای دگا در سطح کشور شناخته شده است.

سروی افزود: 42 کارخانه لبنی و با ظرفیت جذب سالانه 750 هزار تن شیر خام در استان احداث شده است که از صنایع و جهاد کشاورزی پروانه بهره برداری گرفته اند.

وی گفت: طبق گزارش اداره کل دامپزشکی استان در هشت ماهه امسال حدود 386 تن شیرخام به صورت قانونی از استان خارج شده و به کارخانجات سایر استان ها انتقال یافته است.

این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: در حال حاضر حمایت از صنایع و مراکز دامپروری جزو
اولویت های سیاست وزارت جهاد کشاورزی بوده و این سازمان نهایت همکاری را با سرمایه گذاران در خصوص احداث واحد های صنعتی دامداری را خواهد داشت.

وی در پایان گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست اولیه خود را به همراه کروکی محل اجرای طرح ارائه نمایند. بدیهی است طبق مقررات این سازمان نهایت همکاری را درخصوص تصویب و اجرای طرح به متقاضیان به عمل خواهد آورد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید