Iranian Agriculture News Agency

در پی امضای تفاهمنامه همکاری با دانمارک کلید خورد:

اسب‌های ایرانی در اتحادیه اروپا چهار نعل خواهند تاخت/ واردات تخم چشم‌زده ماهی از دانمارک و صادرات میگو

در پی امضای تفاهمنامه همکاری با دانمارک در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، ایران در فهرست صادرکنندگان مجاز اسب به اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

اسب‌های ایرانی در اتحادیه اروپا چهار نعل خواهند تاخت/ واردات تخم چشم‌زده ماهی از دانمارک و صادرات میگو


رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در پی امضای تفاهمنامه همکاری با دانمارک در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی، ایران در فهرست صادرکنندگان مجاز اسب به اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، مهدی خلج امروز در آیین امضای تفاهمنامه همکاری در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی دانمارک که در تهران برگزار شد، افزود: شرط لازم برای صادرات کالای دامپزشکی رعایت الزامات بهداشتی است؛ بنابراین تفاهمنامه امروز می‌تواند زمینه‌های یک تجارت ایمن و امن را برای فعالان اقتصادی دو کشور فراهم کند.

وی تأکید کرد: ایران یک توده اسب با قابلیت‌های تجاری و اقتصادی دارد و به‌دنبال شرکت در میدان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است؛ در حالی که شرط ورود به این مسابقه‌ها یا تجارت در این بخش به رعایت برخی الزام‌های بهداشتی نیاز دارد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: به‌تازگی یک محموله گوشت بدون استخوان گوساله از دانمارک وارد شد و در نظر داریم مکمل خوراک دام و همچنین تخم چشم‌زده قزل‌آلا از دانمارک وارد کنیم.

خلج اضافه کرد: اکنون برخی فعالان اقتصادی فرانسه به‌دنبال سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید مرکزهای تکثیر ماهی در ایران هستند که دانمارکی‌ها نیز می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

وی یادآوری کرد که ایران در فهرست کشورهای مجاز صادرکننده میگو به اتحادیه اروپا قرار دارد و اظهار داشت: این تفاهمنامه می‌تواند شرایط برای صادرات میگو به دانمارک را فراهم کند.

خلج درباره تأثیر برجام در بخش دامپزشکی بیان کرد: در دوره اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، فعالان بخش غیردولتی برای واردات از کشور ما موانع جدی داشتند، اما با اجرای برجام جابه‌جایی پول و گشایش اعتبار صادراتی تسهیل شد.

وی یادآور شد: پس از برجام مقام‌های بلندپایه و مسئولان دامپزشکی کشورهای مختلف جهان به ایران سفر کرده‌اند و تفاهمنامه‌های مختلفی در بخش کشاورزی امضا شده است.

رؤسای سازمان دامپزشکی ایران و پادشاهی دانمارک امروز تفاهمنامه همکاری را در زمینه بهداشت دام و دامپزشکی امضا کردند.

در این تفاهمنامه بر فراهم‌سازی زمینه‌های تجارت ایمن و امن برای فعالان اقتصادی دو کشور، همکاری علمی، پیشگیری علیه بیماری‌های فرامرزی و توسعه همکاری‌های آزمایشگاهی در عرصه بهداشت آبزیان و ماهیان سردآبی تأکید شده است.

استفاده از فناوری‌های نوین در تولید دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و تسهیل روند صادرات و واردات محصولات دو کشور از دیگر مفاد این تفاهمنامه به‌شمار می‌رود./

S-951028-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید