Iranian Agriculture News Agency

تا سال 2020 باهدف ایجاد هوای پاک در چین روی می‌دهد

تولید خودرو های سازگار با محیط زیست چهار برابر می‌شود

چین قرار است خودروها با انرژی جدید را تا سال 2020 به دو میلیون یا چهار برابر برساند.

تولید خودرو های سازگار با محیط زیست چهار برابر می‌شود


چین قرار است خودروها با انرژی جدید را تا سال 2020 به دو میلیون یا چهار برابر برساند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت chinadaily ، با توجه به طرح دولت، Miao Wei ، وزیر صنایع و فناوری اطلاعات اعلام کرد: "تا سال 2025، حداقل یک خودرو از هر پنج خودرو فروخته شده در چین با مدلی جدید از انرژی کار می‌کند."

در سال 2016، چین 517 هزار دستگاه وسائط نقلیه با انرژی جدید تولید کرده است. این کشور از سال 2015، در میان گزینه های برتر در جهان در حوزه فروش اتومبیل سازگار با محیط زیست جای گرفته است. با توجه به گزار ش وزارتخانه، فروش این از اتومبیل ها در مجموع بیش از یک میلیون بوده است. تولید این اتومبیل با اهداف محیط زیستی هوای پاک زمین پاک انجام می‌شود.

وسائط نقلیه جدید، شامل خودروهای با باتری الکتریکی، خودروهای هیبریدی و خودروهای با استفاده از پیل سوختی (یعنی استفاده از برق به طور کلی به همراه اکسیژن از هوا و هیدروژن فشرده) هستند.

در سال 2016، خودروسازان برقی برتر چینی BYD, Geely, BAIC مدل های خود را در بیش از 30 کشور در سراسر جهان به فروش رسانده‌اند.

Miao Wei گفت: "دولت همچنان به بهبود سیاست ها، تقویت تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری در ساخت و ساز شارژ زیرساخت ها، و ترویج همکاری بین المللی برای کمک به رشد این بخش ادامه می دهد."

از نظر زیر ساخت شارژ، چین بیش از 100 هزار قطب شارژ عمومی در سال 2016 ساخته است، که این رقم ده برابر در سال 2015 است. شبکه شارژ در شهر های بزرگ مانند پکن، شانگهای، و شنژن قرار دارند.

چین در پی اقدامات دولت، در طی چند سال گذشته، شاهد رونق سرمایه گذاری وسایل نقلیه الکتریکی بوده است./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید