Iranian Agriculture News Agency

در راستای کشاورزی پایدار و محیط زیست انجام می شود

طرح کوپن‌های غذا راهکاری برای مواد غذایی پایدار در انگلستان/ یارانه کشاورزی انگلستان بعد از برگزیت تعلیق شد

طرح کوپن مواد غذایی این امکان را به خانواده های فقیر می دهد تا به خرید مواد غذایی مغذی پایدار اقدام کرده و همچنین به کشاورزان و محیط زیست هم کمک می کند.

طرح کوپن‌های غذا راهکاری برای مواد غذایی پایدار در انگلستان/ یارانه کشاورزی انگلستان بعد از برگزیت تعلیق شد

طرح کوپن مواد غذایی این امکان را به خانواده های فقیر می دهد تا به خرید مواد غذایی مغذی پایدار اقدام کرده و همچنین به کشاورزان و محیط زیست هم کمک می کند.

به گزارش ایانا از وب سایت The Irish News ، مدرسه ها و بیمارستان ها نیز می توانند مواد غذایی تایید شده توسط یک برنامه استاندارد مواد غذایی پایدار را خریداری کنند ، همچنین به ایجاد بازاری برای کشاورزان برای تولید مواد غذایی با هدف افزایش تغذیه، همچنین به حیات وحش و خاک و محیط زیست هم کمک می کند.


طرح یاد شده بخشی از طرحی است که توسط موسسه خیریه کشاورزی و حیات وحش گروه مشورتی جنوب غرب (
Farming and Wildlife Advisory Group South West charity ) ، برای آینده پایدار کشاورزی و طبیعت که پس از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، تنظیم شده است.


موارد دیگر طرح، شامل کمک مالی توسط دولت و بخش خصوصی برای خدمات همچون بهبود کیفیت آب با کاهش استفاده از آفت کش است.

همچنین طرح های زیست محیطی باید براساس مدیریت زمین، کشاورزان و جوامع محلی باشد. یارانه کشاورزی، تحت سیاست مشترک کشاورزی اتحادیه اروپا CAP) ) و عمدتا بر روی پرداخت های مستقیم روی زمین ها پرداخت می شده اما، بعد از برگزیت، ادامه این عمل نامشخص است.

چنانچه دولت بریتانیا به پرداخت یارانه تحت برنامه کشاورزی اتحادیه اروپا ( CAP ) برای کشاورزی متناسب با حیات وحش ادامه ندهد، صدها هزار جریب زمین تحت مدیریت، توسط کشاورزان برای فراهم کردن زندگی شان شخم زده می شود.


این در حالی است که از سوی گروه مشورتی عنوان شد که پرداخت سالانه در راستای حمایت از زیستگاه های "حیاتی" برای حمایت از استفاده پایدار از زمین است.


اما فرصت برای بازگرداندن زمین از طریق بازار به ارائه خدمات طبیعی، با استفاده از شرکت های انرژی و یا حمایت مالی دیگر سازمان برای اقداماتی مانند کاهش سیل، بهبود کیفیت آب و یا انرژی سبز وجود دارد.

این حمایت ها می تواند از طریق طرح تضمین مواد غذایی در راستای تولید با کیفیت و پایدار در انگلستان باشد، چراکه در حال حاضر قیمت های خرید برای بسیاری از مردم و برای تولید کشاورزان گران است.

دولت می تواند با استفاده از بودجه به ارائه کوپن برای افراد کم درآمد و مواد غذایی گواهی شده پایدار کمک کند.

همچنین دولت می تواند به خرید عمومی از مواد غذایی پایدار گواهی شده برای موسسات مانند مدرسه ها و بیمارستان ها اقدام کند.

استاندارد مواد غذایی می تواند براساس سیستم های تضمین موجود مانند LEAF (Linking Environment And Farming) Marque (1)، که محصولات پایدار است - و کشاورزی به رسمیت می شناسد ، انجام شود.

Jenny Phelps ، مشاور ارشد گروه مشورتی گفت: "طرح پایدار مواد غذایی فراگیر می تواند با کمک های مالی دولت به افراد کم درآمد کمک کند چراکه آن ها نمی توانند مواد غذایی پایدار ، که گران تر هستند، خریداری کنند."

وی افزود: "این طرح می تواند به ایجاد بازار برای کمک به کشاورزان برای تولید مواد غذایی در راستای بهبود خاک و بازسازی سرمایه طبیعی و ساخت یک زندگی، همراه با مواد غذایی مغذی سالم کمک کند، همچنین از دیگر مزایا می توان به کاهش خطر سیل، ذخیره کربن و بازگرداندن تنوع زیستی اشاره کرد."

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- سازمان پیشرو ترویج کشاورزی پایدار است و به کشاورزان در تولید مواد غذایی خوب و همراه با استانداردهای زیست محیطی کمک می کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید