Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفت‌وگو به ایانا خبر داد:

همکاری‌های مشترک تجاری سازمان تعاون روستایی با دانمارک/ سرمایه‌گذاری دانمارک در تولید محصولات ارگانیک

سازمان تعاون روستایی با کشور دانمارک وارد همکارهای مشترک تجاری و آموزشی شد.

همکاری‌های مشترک تجاری سازمان تعاون روستایی با دانمارک/ سرمایه‌گذاری دانمارک در تولید محصولات ارگانیک


سازمان تعاون روستایی با کشور دانمارک وارد همکارهای مشترک تجاری و آموزشی شد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اشاره به جلسه مشترک با مدیرکل شورای غذا و داروی کشور دانمارک در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، گفت: در این جلسه یاداشت تفاهم دوجانبه با موضوع تعیین اولویت‌های فنی و تجاری، مبادله گروه های کارشناسی، تنظیم و آماده اجرا شد.

حسین صفایی افزود: در این جلسه که رئیس هیأت‌مدیره، مدیران عامل؛ اتحادیه‌های سراسری دامداران، مرغداران گوشتی، اتحادیه میهن و شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی نیز حضور داشتند، زمینه‌های همکاری در تأمین مواد اولیه داروهای دامی، ارتقاء دانش فنی، ماشین‌آلات دامپروری، ژنتیک دام، اقلام داروی، خوراک دام با کشور دانمارک مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه تولید و تجارت محصولات ارگانیک در کشور، بیان کرد: همچنین در این جلسه سازمان مرکزی تعاون روستایی، شرکت‌های سهامی زراعی را به‌عنوان زمینه‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری تولیدات ارگانیگ و تعامل مشترک به مدیرکل شورای غذا و داروی کشور دانمارک معرفی کرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه کشور دانمارک دارای بیشترین مصرف سرانه گوشت در جهان است، ادامه داد: دانمارکی‌ها با مصرف سرانه 145.9 کیلوگرم گوشت در سال 2002، بیشترین مصرف گوشت در بین مردم جهان را داشته‌ است که نشان از وجود فرصت خوب برای تجارات گوشت با ایران است.

صفایی اقلام عمده وارداتی از دانمارک را داروهای هورمونی، آنزیم، امولسیفایر و بذر چغندرقند عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ایران به دانمارک انواع خرما، زعفران، انواع کف‌پوش، گبه، فرآورده‌های چوبی صادر می‌کند که با مذاکرات اخیر امکان توسعه در صادرات این محصولات فراهم شد.

دانمارک را می‌توان کشوری شاخص در تولید و صادرات کالاهای مهم کشاورزی در جامعه اتحادیه اروپا ارزیابی کرد. این کشور توانایی تولید محصولات کشاورزی و غذایی پنج برابر جمعیت کشور خود را دارد. بر اساس آمار گمرک کشور دانمارک پس از لغو تحریم‌ها با رشد 983 درصدی از لحاظ وزنی توانسته است در روابط تجاری با ایران جایگاه خود را از رتبه 20 به 9 ارتقاء دهد./

G-951029-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید