Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع خسارت دیده پارس آباد مغان اعلام کرد:

تولید سالانه 600 هزار تن بذر در کشور / مهار آب های مرزی سد خداآفرین نمونه موفق کارنامه دولت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: کارنامه دولت طی سال های فعالیت خود بسیار درخشان است؛ نمونه موفق و درخشان آن مهار آب های مرزی در پایاب سد خدا آفرین است که بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می کند.

تولید سالانه 600 هزار تن بذر در کشور / مهار آب های مرزی سد خداآفرین نمونه موفق کارنامه دولت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع خسارت دیده از سرما پارس آباد مغان از تولید سالانه 600 هزار تن بذر در کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، خلیل آقایی در بازدید از وضعیت مزارع خسارت دیده از سرما و یخبندان در پارس آباد مغان با اعلام این مطلب افزود: وضعیت در زمان آغاز دولت تدبیر و امید به گونه ای بود که اگر کشاورزی می خواست کمباین و یا تراکتور خریداری کند می بایست در لیست پیش خرید این ادوات قرار می گرفت و پس انتظار طولانی مدت سرانجام موفق به تحویل ماشین الات مورد نیاز خود می شد ولی خوشبختانه در سایه تلاش های شبانه روزی زحمتکشان بخش کشاورزی وضعیت به گونه ای دگرگون شده است که هر کشاورزی که تراکتور و یا کمباین بخواهد می تواند در کم ترین زمان ممکن آن را تحویل گرفته، در عرصه تولید به کارگیرد.

وی گفت: کارنامه دولت در طی سال های فعالیت خود بسیار درخشان است؛ نمونه موفق و درخشان آن مهار آب های مرزی در پایاب سد خداآفرین است که بیش از 62 هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می کند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واردات بی رویه و بی برنامه انواع بذور محصولات زراعی در گذشته افزود: امروز کشور در صنعت تولید بذر به مرحله ای از رشد و کمال رسیده است که کشاورزان زحمتکش ما دست در دست خدمتگزاران بخش کشاورزی سالانه بیش از 600 هزار تن بذر تولید می کنند و مسئولان در تلاش هستند که اندک کاستی هم که درتولید بذور سبزی و صیفی وجود دارد، حل و فصل شود.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر به میزان کافی و لازم در کشور انواع کودهای شیمیایی برای تغذیه گیاهی در اختیار کشاورزان قرار دارد و زارعان هر میزان کود که مورد نیاز داشته باشند، به راحتی می توانند از عاملان توزیع تهیه و مصرف کنند. یکی از مدیریت های توانمندی که در خصوص کودهای شیمایی در دوران خدمت دولت صورت گرفته این است که تمامی کودهای تحویلی به کشاورزان همه بررسی و تأئید شده هستند و با کد گذاری که بر روی آنها صورت گرفته مصرف کننده می تواند تمامی اطلاعات لازم در خصوص کود مصرفی خود را به راحتی کسب نموده و با خیال آسوده آن را در زراعت خود مورد استفاده قرار دهد.

وی در عین حال گفت: از سوی دیگر وزارت جهاد کشاورزی سعی ویژه ای بر کنترل وضعیت کیفی کود های وارداتی خارجی دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید خود در جمع مدیران و کارشناسان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حضور یافت و با اشاره به فعالیت های ارزشمند این مجتمع افزود: خوشبختانه با مدیریت توانمند کشت و صنعت و دامپروری مغان این مجموعه ارزشمند در حال حاضر به یکی از مهم ترین بنگاه های اقتصادی کشاورزی و دامپروری نه تنها در سطح کشور، بلکه درسطح خاورمیانه تبدیل شده است و پرچمدار کشاورزی موفق ایران است.

وی یادآور شد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در تمامی زمینه ها بویژه در تولید انواع بذور محصولات کشاورزی از جمله گندم، ذرت، جو و ... از موفقیت های خوبی برخوردار است و یکی از مهم ترین شاخصه های آن در عرصه خدمت رسانی، تربیت نیروهای ماهر و کار آمد و آموزش نیروهای جدیدالاستخدام است که به عنوان دانشگاه علمی _ کاربردی نقش مؤثری در افزایش توان علمی و عملی نیروهای تخصصی بخش کشاورزی و دامدرای استان دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید