Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در اردبیل خبر داد:

تولید 40 تن بذر پرورشی کلاس 2 برای نخستین بار در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج گفت: برای نخستین بار در کشور 40 تن بذر پرورشی کلاس دو تولید شده است که این میزان تولید نسبت به سال مشابه رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

تولید 40 تن بذر پرورشی کلاس 2 برای نخستین بار در کشور

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج در اردبیل از تولید 40 تن بذر پرورشی کلاس دو برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، اسکندر زند با اعلام این خبر در جمع محققان و کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: تاکنون 150 مورد از دستاوردهای یافته‌ای و 30 رقم از بذور انواع محصولات کشاورزی به صورت گواهی شده و اصلاح شده هم اکنون در دسترس کشاورزان قرار دارد که عملاً در مسیر تولید مورد استفاده قرار گرفته اند .

وی افزود: در ادامه فعالیت های اصلاحی و تحقیقی بر روی بذور محصولات کشاورزی عملیات تولید انبوه و تجاری سازی 180 مورد دیگر از بذر انواع محصولات کشاورزی نیز در دست اقدام است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این رقم به 200 مورد نیز برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج با اشاره به مراحل بسیار حساس و مهم تحقیقات کشاورزی گفت: برای نخستین بار در کشور 40 تن بذر پرورشی کلاس دو تولید شده است که این میزان تولید نسبت به سال مشابه رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

زند در پایان خاطرنشان ساخت: این میزان بذر برای تکثیر تجاری در اختیار بخش های خصوصی معتبر و کشاورزان پیشرو قرار گرفته است تا با تولید انبوه آن در سال های آتی بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی در بخش کشاورزی باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید