Iranian Agriculture News Agency

تعطیلی 160 هزار کانال الحادی در کشور



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،گفت: امروزه بیش از هر زمانی نیازمند بازگشت به مبانی دینی و معرفتی هستیم.

به گزارش ایسنا، دکتر صالحی امیری امشب در سومین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی افزود: نه از منظر یک نیاز جاری بلکه از جایگاه یک نیاز عینی برای نسل فعلی نیازمند کار تبلیغی و ارتباطی هستیم.

وی گفت: راه عبور از انبوه آسیب های اجتماعی، بازگشت به دین، معرفت، مسجد، محراب و حوزه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: روحانیت تبار دینی جامعه است و این جامعه با روحانیت یک علقه دیرینه و تاریخی دارد، اگر امروز درخت انقلاب را سبز و تناور می بینیم قطعا مرهون انسان های بزرگی هستیم که از حوزه برخواسته اند.

صالحی امیری یادآورشد: دولت و ملت مدیون مبلغان عرصه دین هستیم ولی مساله ای که حوزه به آن نیاز دارد، آگاهی لازم از تحولات جاری در سطح کشور است؛ سرعت این تحولات بی نظیر و غیرقابل تصور است؛ هیچ کشوری را در دنیا سراغ نداریم که حجم سرعت تحولات به اندازه ایران باشیم.

وی گفت: امروز در یک شبکه اجتماعی نیمی از کاربران آن در دنیا ایرانی هستند؛ در حال حاضر 40 میلیون نفر در شبکه های اجتماعی در حال تبادل اطلاعات هستند و در این بستر عظیم حضور دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 27 میلیون جوان تنها در یک شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت هستند؛ در یک سال گذشته 160 هزار کانال الحادی و فساد بسته شد تا جوانان در معرض بمباران و هجمه دشمن قرار نگیرند ولی واقعیت این است که باید به جای تفکر بستن، به فکر ایجاد بستری برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی باشیم و در اینجا است که رسالت روحانیت تعریف جدید می شود.

صالحی امیری یادآورشد: امروزه میلیون ها نفر در شبکه های اجتماعی سخنان را تولید و بازتولید می کنند، امروز می توانیم در منزل یک سخنرانی را ضبط کنیم و در بستر شبکه های اجتماعی آن را در اختیار میلیون ها نفر قراردهیم.

وی گفت: نسل جدید ما در حوزه معرفتی دچار مشکل نیست، جوانان ما به خدا و عبادت و نبوت و اهل بیت(ع) و معاد و روحانیت اعتقاد قلبی دارند، 99 درصد از کسانی که دچار چالش و بحران می شوند به خدا پناه می‌برند و این مساله باور معرفتی جامعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروزه معظلات بسیاری در کشور وجود دارد و روحانیت در راستای کاهش مشکلات اجتماعی کشور وظیفه مند هستند؛ دولت به کمک مبلغان می آید ولی واقعا پوشش کامل این جریان از توان دولت خارج است، دولت به تنهایی توانایی حل مشکلات کشور را ندارد و الزاما نیازمند پشتوانه بزرگ روحانیت هستیم.

صالحی امیری یادآورشد: روحانیت و مرجعیت به مثابه خورشیدی هستند که روشنایی و حرارت بخش اند، دولت معقتد است که باید ارتباط خود را با حوزه تقویت کنند؛ دیدارهای مکرر دولتی ها از قم و حضور در محضر مراجع بنا به یک نیاز جدی است و نه تشریفات؛ امروزه در بیش از 20 حوزه به شکل مستقیم در عرصه فرهنگی درگیر هستیم.

وی گفت: با تشکیل معاونت قرآنی در نظر داریم که در عرصه شکلی و معرفتی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی گام جدی برداریم ولی رسالت اصلی در این عرصه با حوزه ها است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروزه 23 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعال است ولی این حرکت کمتر از 20 درصد نیاز واقعی در مساجد است.

صالحی امیری یادآورشد: بیش از 50 میلیاردتومان در عرصه فرهنگی مساجدفعالیت می شود ولی این مبلغ کمتر از 10 درصد نیاز جدی کشور استف سازمان فرهنگ و ارتباطات با تشکیل رایزنی های فرهنگی در حال فعالیت در سراسر جهان است و با 60 رایزنی فرهنگی در جهان بر این باور هستیم که باید قدم های جدی برای توسعه فرهنگی دینی در دنیا برداریم.

وی گفت: منبع و منشا تولید و بازتولید مباحث دینی در کشور حوزه های علمیه هستند و ما نیز دستگاه منعکس کننده این مباحث در حوزه هستیم و تقویت روابط دولت و فرهنگ و ارشاد با حوزه قطعی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رسالت دولت و حوزه صیانت از نسل جوان است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر بسیار سخت و حساس موفق باشیم.

وی گفت: هیچ فیلمی به خاطر ارزش های انقلاب سانسور نشده است فیلم یتیم خانه علاوه بر حمایت هایی که انجام شد زمان بیشتری برای اکران داده شد؛ فیلم امپراتوری جهنم مشکلی ندارد ما یک میلیارد تومان برای ساخت آن کمک کردیم، بر اساس نظر هیئت داوران منتخب جایزه جشنواره نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: برای اولین بار در جشنواره امسال که مضامین فمنسیتی و مضامین نامناسب داشت را حذف کردیم؛ قریب به 30فیلم دفاع مقدس که ساخته جوانان است را حمایت کردیم، متاسفانه عده ای بدون اینکه جشنواره برگزار شد عده ای شروع به اعتراض می کنند که متاسفانه این مساله ناشی از عدم اطلاع است.

وی گفت: معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد از شخصیت های حوزوی و دلبستگان به نظام و رهبری و مورد اعتماد حوزویان است ولی در انبوه 80 هزار کتاب ممکن است 8 کتاب نیز دارای مشکل است، یک کتاب بیان شد که کتابی منتشر شده است که دارای مشکل بود که تحقیق شد که مشخص شد که شابک کتاب جعلی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: در خصوص امپراتوری جهنم نیزتاکید داشته ایم که داوری منصفانه ای انجام شود؛ حال اگر استادی نمره قبولی به یک فیلم نداد نمی توانیم بگوییم که آن استاد فاسد است.

وی گفت: کارهای ما بدون جنجال انجام خواهد شد زیرا فرهنگ و ارشاد محل جنجال نیست، سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد، سیاست های مقام معظم رهبری است.

صالحی امیری اظهارکرد: درب وزارت خانه به روی همه فعالان فرهنگی باز است و همه طلاب و فعالان تبلیغی می توانند در این عرصه ورود کرده و مباحث خود را مطرح کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید