Iranian Agriculture News Agency

پیش‌بینی برف و باران برای ۸ استان



مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به جنوبی شدن جریانات و ورود موج بارشی به جنوب کشور گفت: بارشهای پراکنده باران و برف طی دو روز آینده در هشت استان کشور به‌وقوع می‌پیوندد.


به گزارش تسنیم، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: انباشت آلاینده‌های جوی ناشی از سکون هوا در ساعتهای آینده نیز ادامه پیدا می‌کند و از عصر فردا(پنجشنبه) شاهد ناپایداریهای جوی در برخی نقاط کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: از اواخر وقت فردا، جریانهای جنوبی در کشور تقویت خواهد شد و با ورود موج بارشی جدید شاهد بارشهای باران و برف در استانهای واقع در زاگرس جنوبی، مرکزی و بخشهایی از جنوب و جنوب شرق کشور خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشهای باران و برف روز جمعه هم در مناطق جنوب شرق کشور تقویت خواهد شد و گستره آن افزایش یافته و بخشهایی از شرق و مرکز کشور را در بر می‌گیرد.

وظیفه عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که طی سه روز آینده، بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی زاگرس و اختلال در تردد جاده‌ای این مناطق خواهد شد.

وی با اشاره به استانهایی که دچار بیشترین بارشها می‌شوند، اظهار کرد: بارشهای باران و وزش باد در اواخر وقت فردا در بخشهایی از هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی همین مدت بارش برف و باران در لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس و کرمان رخ می‌دهد و پیش‌‌‌بینی می‌شود بارشهای باران و رعد و برق در روز جمعه هم مناطقی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان را در بر بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات جوی دمای هوای برخی مناطق کشور طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه کاهش می‌یابد و اطلاعیه‌های لازم در این مورد صادر شده است؛ دمای هوای امروز تهران 11 درجه بالای صفر، شهرکرد با دمای 10 درجه زیر صفر سردترین و بندرعباس با دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید