Iranian Agriculture News Agency

تبدیل قشم به منطقه پایدار آبی و رفع کامل مشکل آب روستایی

با احداث دو سایت آب‌شیرین کن جدید در جزیره قشم آب شرب مورد نیاز تمام روستاهای این جزیره به‌زودی تامین می‌شود.جزیره قشم با دارا بودن بیش از 60 روستا و جمعیت 80 هزار نفر به علت شرایط جغرافیایی خاص منطقه و محصور بودن در دریا فاقد هرگونه منابع آبی زیرزمینی و سطحی است. 

تبدیل قشم به منطقه پایدار آبی و رفع کامل مشکل آب روستایی


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از رفع کامل مشکل آب شرب روستایی جزیره قشم و تبدیل این جزیره به منطقه پایدار آبی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور افزود: با احداث دو سایت آب‌شیرین کن جدید در جزیره قشم آب شرب مورد نیاز تمام روستاهای این جزیره به‌زودی تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: اخذ مجوز احداث دو سایت آب‌شیرین کن با حجم بیش از 4 هزار مترمکعب تولید آب شیرین در شبانه‌روز با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای جزیره قشم انجام گرفته است. وی افزود: جزیره قشم با دارا بودن بیش از 60 روستا و جمعیت 80 هزار نفر به علت شرایط جغرافیایی خاص منطقه و محصور بودن در دریا فاقد هرگونه منابع آبی زیرزمینی و سطحی است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان برای اجرای برنامه‌های راهبردی و استراتژیک استفاده از منابع آبی غیرمتعارف و توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها توانسته است طی سه سال اخیر با راه‌اندازی چهار سایت آب‌شیرین‌کن و تولید 15هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه‌روز با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی شاخص برخورداری روستاهای این جزیره را از صفر به بیش از 60 درصد ارتقا دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید