Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس جهانی انجمن های زنبور عسل در ایران

نخستین کنگره جهانی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران برگزار می شود

کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران با هدف انتقال آخرین یافته های علمی و پژوهشی در صنعت زنبور عسل و همچنین تبادل نظر با اندیشمندان داخلی و خارجی دراین صنعت برگزار می شود

نخستین کنگره جهانی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران برگزار می شود


به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، ناصر تاج آبادی دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران گفت: این کنگره با هدف انتقال آخرین یافته های علمی و پژوهشی در صنعت زنبور عسل و همچنین تبادل نظر با اندیشمندان داخلی و خارجی دراین صنعت برگزار می شود .

تاج آبادی افزود: در این کنگره 23 سخنرانی علمی طی 2 روز ارائه خواهد شد، ضمن اینکه 3 کمیسیون نیز با موضوعات تولیدات، پرورش و اصلاح-نژاد- آفات و بیماری های زنبورعسل- گرده افشانی و گیاهان شهدزا و گرده زا و بررسی مسائل کوچ برگزار می شود .

رئیس بخش زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی یاد آور شد: همچنین دراین کنگره مقالاتی با موضوعاتی همچون نقش زنبورعسل درگرده افشانی و افزایش محصولات زراعی، باغی، احیاء مراتع و حفظ محیط زیست، شناسایی گیاهان مورد استفاده زنبورعسل در مناطق مختلف کشور، تحقیقات اقتصادی اجتماعی و بازاریابی، زنبورداری و توسعه شهری و روستایی صنعت زنبور داری ارایه می شود .

وی همچنین با اشاره به بیولوژی زنبور عسل به عنوان یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این کنگره علمی، اظهار داشت : کار آفرینی در زنبورداری، زنبورعسل در ادیان و ادبیات، ژنتیک و اصلاح نژاد زنبورعسل، پرورش و تغذیه زنبورعسل، تأثیر تغییرات آب و هوایی، خشکسالی و گرد و غبار روی بیولوژی زنبورعسل وتولیدات آن و زیست شناسی و رفتار شناسی زنبورعسل از دیگر موضوعات مقالات مورد ارایه است .

تاج آبادی، بهداشت و بیماری های زنبورعسل، تولیدات و فرآورده های زنبور عسل، زنبوردرمانی و وسایل و تجهیزات صنعت زنبورداری را از دیگر سرفصل های مباحث این کنگره برشمرد .

وی افزود: به دبیرخانه این کنگره علمی حدود 140 مقاله ارسال شده که روز نخست مقالات به زبان انگلیسی و روز دوم به صورت فارسی ارایه می شود .

دبیر برگزاری نخستین کنگره بین المللی و نهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل ایران افزود: روز پیش از آغاز این کنگره 2 کارگاه آموزشی توسط 2 پروفسور آلمانی در زمینه اصلاح نژاد زنبورعسل و آفات و بیماریهای زنبورعسل برگزار خواهد شد .

وی اظهار داشت: در این کنگره جهانی افزون بر اساتید، محققان، کارشناسان و همچنین دانشجویان و دست اندرکاران زنبورعسل کشور، شرکت کنندگانی از کشورهای اروپایی و آسیایی

حضور خواهند داشت که یکی از آن ها رئیس جهانی انجمن های زنبور عسل است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید