Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اردبیل خبر داد:

تخصیص به موقع اعتبارات برای گسترش اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: یکی از رویکردهای مهم بخش تحقیقات و پژوهش کشور حفظ ذخایر ژنتیکی کشور است که جزو اهداف اساسی توسعه پایدار به عنون عامل طبیعی قلمداد می شود که بایستی در حفظ آن در کنار آب و خاک اقدامات جدی داشته باشیم.

تخصیص به موقع اعتبارات برای گسترش اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در اردبیل از تخصیص به موقع اعتبارات برای گسترش اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، اسکندر زند در جلسه شورای تحقیقات کشاورزی استان که با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و محققان و پژوهشگران و کارشناسان ترویج در محل این سازمان تشکیل یافته بود، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر در سطح جهانی 14 مؤسسه تحقیقاتی بین المللی از جمله سیمیت و ایکاردا فعال هستند که وظیفه اساسی آنها اتخاذ تصمیمات و رویکردهایی است که به موجب آن با تأمین انواع محصولات کشاورزی، امنیت غذایی در سطح جهانی حاکم شود.

وی گفت: این 14 مؤسسه در چارت تشکیلاتی و سازمانی خود نیز مجموعه ای موسوم به «شورای حکام » دارند که جمهوری اسلامی نیز عضو فعال آن است. وظیفه این شورا تدوین نقشه راه اهداف مراکز تحقیقاتی برای هزاره سوم است.

این مقام مسئول افزود: اهدافی که در هزاره سوم برای کشاورزی جهان تدوین شده است، اهداف توسعه پایدار را شامل می شود که مشمل بر 17 بند است که 10 مورد از آنها مربوط به تأمین غذا و همچنین مقوله حیاتی محیط زیست است.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه یکی از اهداف مهمی که در هزاره سوم دنبال می شود، کاهش فقر است،یادآور شد: اگر کشاورزی جهان نتواند فقر را ریشه کن کند، در واقع می توان گفت که به یک سوم اهداف خود دست نیافته است.

زند با اشاره به اینکه هدف دوم از هزاره سوم تأمین امنیت غذایی و افزایش تولید و سومین هدف افزایش کیفیت تولید محصولات کشاورزی و هدف چهارم پایداری تولید است، گفت: یکی از شاخص های پایداری تولید پایداری منابع آب کشاورزی و دیگر از شاخص های آن کاهش گاز مضر دی اکسید کربن است.

وی افزود: انتظار ما در مجموعه دست اندرکاران آموزش و تحقیقات استان این است که مطابق با استانداردهای کشوری و جهانی تمامی سعی و اهتمام خود را در افزایش تولید در واحد سطح و حاکمیت غذایی در کشور به کار بندند، ما نیز تمامی تلاش خود را در مجموعه جهاد کشاورزی در تخصیص مکفی و بهنگام اعتبارات لازم برای گسترش اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی در استان به کار خواهیم بست.

این مقام مسئول در پایانخاطرنشان ساخت: یکی از رویکردهای مهم بخش تحقیقات و پژوهش کشور حفظ ذخایر ژنتیکی کشور است که جزو اهداف اساسی توسعه پایدار به عنون عامل طبیعی قلمداد می شود که بایستی در حفظ آن در کنار آب و خاک اقدامات جدی را داشته باشیم و امیدواریم که در سال های آتی نیز با تحقیقات کاربردی و مؤثری که درجهت افزایش کیفی محصولات زراعی صورت خواهد گرفت، بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی در کشور باشیم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید