Iranian Agriculture News Agency

در نشست بررسی مسائل و مشکلات طرح نظام نوین ترویج در آذربایجان شرقی عنوان شد:

طرح نظام نوین ترویج در پی تعامل دو طرفه بین مجموعه بخش کشاورزی و بهره برداران است

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان آذربایجان گفت: ساماندهی و تجهیز مراکز جهادکشاورزی، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه های بخش کشاورزی برای ارائه حداکثر خدمات به بهره برداران و با هدف افزایش ضریب پوشش فعالیت های آموزشی و ترویجی از جمله فعالیت ها در زیر مجموعه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به شمار می رود.

طرح نظام نوین ترویج در پی تعامل دو طرفه بین مجموعه بخش کشاورزی و بهره برداران است

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان آذربایجان گفت: طرح نظام نوین ترویج در پی تعامل دو طرفه بین مجموعه بخش کشاورزی و بهره برداران است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، علی اکبر نژادرضا در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح نظام نوین ترویج با اعلام این مطلب افزود: رویکرد وزارتخانه و سازمان در راستای اجرای این طرح، رویکرد انتقال دانش به بهره برداران و در واقع افزایش ضریب نفوذ دانش در پهنه های تولیدی، بررسی پتانسیل های تولیدی و معرفی نیازهای بخش کشاورزی به بخش های مدیریتی است.
وی افزود: به عبارت دیگر طرح نظام نوین ترویج در اصل در پی ارتباط و تعامل دو طرفه بین مجموعه بخش کشاورزی و بهره برداران است.

وی با اشاره به اینکه در زیر مجموعه طرح نظام نوین ترویج کشاورزی چند فعالیت باید انجام شود، افزود: ساماندهی و تجهیز مراکز جهادکشاورزی، ایجاد شبکه مدیریت دانش و پهنه بندی عرصه های بخش کشاورزی برای ارائه حداکثر خدمات به بهره برداران و با هدف افزایش ضریب پوشش فعالیت های آموزشی و ترویجی از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: هدف دیگر از اجرای طرح پهنه بندی کشاورزی، انسجام در سیاست های کلان وزارت از طریق مشارکت فعال و تعامل معاونت ها و مدیریت های تخصصی، بهره گیری از ظرفیت بخش های خصوصی و تشکل ها و گسترش رویکردهای متنوع ترویج در تمام مراکز استان است.

نژادرضا بر فعالیت در قالب سامانه پهنه بندی تأکید و بر وظایف کارشناسان مسئول پهنه و کارشناسان موضوعی اشاره کرد و یادآور شد: به منظور بهبود عملکرد نیازمند استفاده از چک لیست و تقویم کاری ابلاغی به شهرستان ها بوده و با استفاده از آن بایستی کارشناسان موضوعی نسبت به هدایت همکاران مروج پهنه در قالب ارسال پیام های فنی و تخصصی و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی با مروجان پهنه هستیم.

وی به ثبت قطعات زراعی و باغی و گلخانه ها و ... اشاره و بر افزایش بیشتر عملکرد همکاران تأکید کرد.

مدیر هماهنگی ترویج جهادکشاورزی استان آذربایجان در پایان از همکاران خود خواست تا با همیاری و همفکری یکدیگر در انجام شایسته این برنامه سهیم بوده و تلاش کنند تا همچون همیشه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در تجربه این مهم در جایگاه شایسته خود در کشور قرار گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید