Iranian Agriculture News Agency

در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در آذربایجان غربی اعلام شد:

«همیار طبیعت باشیم» شعار امسال هفته منابع طبیعی / سرانه جنگل در آذربایجان غربی ۳۷ هزارم هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان «همیار طبیعت باشیم» نامگذاری شده است که باید همه تلاش و برنامه ها برای تحقق این شعار برنامه ریزی شود.

«همیار طبیعت باشیم» شعار امسال هفته منابع طبیعی / سرانه جنگل در آذربایجان غربی ۳۷ هزارم هکتار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: منابع طبیعی بستر حیات و توسعه پایدار در جامعه و پشتوانه بخش کشاورزی است که حفاظت از این عرصه ها نیازمند مشارکت همگانی است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی ضمن تاکید بر فرهنگ سازی برای درست استفاده کردن از ثروت های خدادادی اظهارکرد: وظیفه اصلی سازمان در قبال منابع طبیعی حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری بهینه از عرصه های منابع طبیعی است.

رییس ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی تصریح کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی با عنوان «همیار طبیعت باشیم » نامگذاری شده است که باید همه تلاش و برنامه ها برای تحقق این شعار برنامه ریزی شود .

وی افزود: این طبیعت متعلق به نسل های آینده نیز هست؛ بنابراین فرزندان این مرز و بوم حق داشتن طبیعتی سالم و هوای پاک را دارند. عرصه ها و طبیعت ثروتی ملی محسوب شده و همه در آن سهیم هستند .

این مسئول خاطر نشان کرد: از سه میلیون هکتار اراضی استان حدود ۲.۷ میلیون هکتار به مراتع و منابع طبیعی و بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی اختصاص دارد و سرانه جنگل در استان ۳۷ هزارم هکتار است که نسبت به سایر کشورها بسیار کم است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به اینکه تأمین بخش عمده ای از امنیت غذایی جامعه به عرصه های منابع طبیعی وابسته است، مشارکت فعال و همه جانبه همه دستگاه ها و نهادهای مردمی در راستای افزایش میزان سرانه و حفاظت و صیانت از این منابع خداوندی لازم و ضروری است .

مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهارکرد : لازمه توسعه فرهنگ منابع طبیعی مشارکت حداکثری آحاد مردم است که مراسم هفته منابع طبیعی تنها بخشی از این همدلی و همراهی است که ما باید آن را به گونه ای سمت و سو دهیم که همه مردم در آن حضور یابند و در طول سال، سنت حسنه پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) که همان درختکاری است، ادامه یابد .

رحمان وهاب زاده افزود: امروز حفاظت و احیاء عرصه های ملی فراتر از وظایف اداری و تعریف شده است و نجات مشکلات زیست محیطی یک تکلیف انسانی و ملی است که همه ما باید با همراهی همدیگر تلاش کنیم وضعیت کنونی طبیعت اطرافمان را بهبود دهیم و حداقل در حالت تثبیت شده قرار دهیم .

وی ادامه داد: دست یاری و کمک به سوی همه آحاد جامعه دراز می کنیم و امیدواریم با شعار امسال هفته منابع طبیعی که «همیار طبیعت باشیم» هست واقعاً به عنوان همیار طبیعت عمل کنیم و با کاشت یک نهال، ایرانی سرسبز و عاری از هر گونه مشکلات زیست محیطی داشته باشیم.

گفتنی است در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی استان مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و نمایندگانی از دستگاه های اجرایی دولتی و سازمان های مردم نهاد که در سالن جلسات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد، حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید