Iranian Agriculture News Agency

افتتاح ایستگاه پمپاژ چغاهروشی خرم‌آباد با اعتبار 80 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گثت: ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان با صرف 80 میلیارد ریال هزینه احداث شده است که 500 هکتار از زمین‌های کشت و صنعت خرم‌آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد. 150 خانوار لرستانی از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

افتتاح ایستگاه پمپاژ چغاهروشی خرم‌آباد با اعتبار 80 میلیارد ریال

ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت‌فشار چغاهروشی خرم‌آباد با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، عبدالرضا بازدار رئیس این سازمان در این مراسم گفت: لرستان 780 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که از این میزان فقط 185 هزار هکتار آبی و مابقی دیم هستند .

وی اظهارکرد: کمبود آب تنها تهدید بخش کشاورزی لرستان است و تغییرات اقلیمی چند سال اخیر ممکن است ما را با مشکل جدی مواجه کند. دولت، استان لرستان را در برنامه‌های مهم خود قرار دهد؛ چرا که ظرفیت های فراوانی در بخش کشاورزی استان لرستان وجود دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: طرح ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت جزو طرح‌های جدیدی به شمار می رود که در کشور راه‌اندازی ‌شده و صرفه جویی زیادی برای ما دارد. این ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار با ظرفیت سه هزار مترمکعب شامل دو ایستگاه پمپاژ چغاهروشی با ظرفیت یک هزار و 800 مترمکعب و ایستگاه عسگرآباد با ظرفیت یک هزار و 200 مترمکعب است .

وی افزود: ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت فشار کشت و صنعت لرستان با صرف 80 میلیارد ریال هزینه احداث شده است که 500 هکتار از زمین‌های کشت و صنعت خرم‌آباد را تحت پوشش قرار می‌دهد. 150 خانوار لرستانی از این طرح بهره‌مند شده‌اند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید