Iranian Agriculture News Agency

به منظور مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان

فروش مرغ گوشتی زنده در استان آذربایجان غربی ممنوع است

مدیر کل اداره دامپزشکی استان آذربایجان غربی از مردم استان درخواست کرد به منظور تأمین سلامت و امنیت غذایی خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و تنها مرغ‌های کشتار روز کشتارگاه با بسته بندی مناسب را تهیه و همچنین از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی جداً پرهیز کنند.

فروش مرغ گوشتی زنده در استان آذربایجان غربی ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: به منظور مقابله با خطرات احتمالی شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان هر گونه فروش مرغ گوشتی زنده در استان ممنوع است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در جلسه سازماندهی وضعیت خرید و فروش مرغ زنده در استان اظهارکرد: به منظور مبارزه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و نیز رعایت بهداشت هر گونه کشتار مرغ زنده در استان به ویژه در جنوب آذربایجان‌ غربی که بیشتر رواج دارد، ممنوع بوده، در صورت مشاهده با متخلفان به شدت برخورد می‌شود .

وی با تأکید بر لزوم حمایت از کشتارگاه های مرغ استان، افزود: در حال حاضر بر اساس نتایج آخرین رصدها و کنترل‌های آزمایشگاهی استان آذربایجان‌غربی عاری از هر گونه بیماری آنفلونزای طیور است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه سلامت و کیفیت محصولات تولیدی مهم ترین عامل در امر صادرات به بازارهای جهانی است، تصریح کرد: باید نظارت و کنترل در پنج قرنطینه دام و طیور موجود در مبادی ورودی این استان افزایش یابد .

این مسئول با تأکید بر اهمیت برگزاری نشست با روحانیان در راستای ترویج استفاده از مرغ های کشتارشده در کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی، بیان کرد: روحانیان استان می توانند در زمینه توجیه مردم نسبت به خودداری از خرید و فروش مرغ زنده در سطح شهرها و روستاها نقش مهمی داشته باشند؛ چراکه چرخه بیماری با زنده فروشی به گردش در می آید که با جلوگیری از زنده فروشی می توان از وقوع این بیماری پیشگیری کرد .

وی با تأکید بر لزوم مشارکت و تعامل بیشتر تشکل ها و واحدهای تولیدی برای پیشگیری از وقوع این بیماری، خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از فروش مرغ زنده در شهرها، حمایت از کشتارگاه های مرغ که نیازمند سرمایه در گردش هستند، جزو برنامه های در دستورکار در این استان است .

مدیر کل اداره دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: سامانه ورود ثبت ورود جوجه یکروزه از پارسال شروع شده و باید باتوجه به آمار جوجه یکروزه ثبت شده مرغ توسط مرغداری تحویل کشتارگاه شود .

وی از مردم استان درخواست کرد به منظور تأمین سلامت و امنیت غذایی خود از خرید مرغ زنده خودداری کنند و تنها مرغ‌های کشتار روز کشتارگاه با بسته بندی مناسب را تهیه کنند و همچنین از شکار و ذبح هرگونه پرنده وحشی جداً پرهیز کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید