Iranian Agriculture News Agency

درخواست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی؛

اختصاص خط اعتباری مستقل برای تولید و تأمین بذور مورد نیاز کشور در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: آنچه زمینه موفقیت طرح نظام نوین ترویج در منطقه را بیش از پیش فراهم می آورد، تأمین تعهدات مالی این طرح است تا مروجان بتوانند با در اختیار داشتن منابع مالی مطمئن و کافی با بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی یافته های تحقیقاتی را به زارعان منتقل کنند.

اختصاص خط اعتباری مستقل برای تولید و تأمین بذور مورد نیاز کشور در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم تا خط اعتباری مستقلی اختصاص دهند تا دست اندرکاران تولید بذر گواهی شده و سالم در استان بتوانند وظیفه خود را در خصوص تأمین بذور مورد نیاز کشور با جدیت دنبال کنند.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی در جلسه شورای تحقیقات کشاوری استان با بیان این مطلب افزود: برای انتقال یافته های تحقیقاتی ازطرح های توانمندی همچون pvs ، هفته انتقال یافته های تحقیقاتی، اصلاح الگوی کشت، برنامه روز مزرعه و... استفاده می شود که تماماً جزو موفق ترین طرح ها در ارائه، اشاعه، توزیع و تنفیذ پدیده های جدید علمی به زارعان محسوب می شوند.

وی گفت: آنچه که زمینه موفقیت طرح نظام نوین ترویج در منطقه را بیش از پیش فراهم می آورد، تأمین تعهدات مالی این طرح است تا مروجان بتوانند با در اختیار داشتن منابع مالی مطمئن و کافی با بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی یافته های تحقیقاتی را به زارعان منتقل کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: از طرف دیگر با توجه به اینکه استان اردبیل در تولید بذور انواع محصولات کشاورزی قطب توانمند تولید کشوری محسوب می شود، از مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تقاضا داریم تا خط اعتباری مستقلی به این منظور اختصاص دهند تا دست اندرکاران تولید بذر گواهی شده و سالم در استان بتوانند وظیفه خود را در خصوص تأمین بذور مورد نیاز کشور با جدیت دنبال کنند.

سروی با اشاره به خسارت های ناشی از عوامل قهری در استان افزود: استان اردبیل در سال زراعی گذشته در اثر تگرک و طوفان و سرما بیش از 520 میلیارد تومان خسارت دید. در مناطق شمالی استان به دلیل تگرک و بارش های پی در پی هشت هزار و 100 هکتار از مزارع کشاورزی نابود شد.

وی گفت: در فصل پاییز امسال با برودت ناگهانی دمای هوا و یخبندان 54 هزار تن از ریشه چغندر قند دچار خسارت شد، به همین دلیل انتظار ما از مسئولان این است که با تأمین تسهیلات کم بهره و اعتبارات بلاعوض از ستاد حوادث غیر مترقبه، زمینه ای را فراهم کنند تا کشاورزان خسارت دیده بتوانند پس از بازیابی توان اقتصادی و خسارت وارده به مزارع خود امکان زراعت و کشت و کار در سال های آتی را نیز داشته باشند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید