Iranian Agriculture News Agency

آخرین جزئیات حادثه پلاسکو




سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح آخرین جزئیات حادثه ساختمان فرو ریخته پلاسکو گفت که افراد زیرآوار 25 نفرند که 16 نفر از آنها آتش نشان هستند.

سیدجلال ملکی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون پیکر سه شهید آتش نشان از زیرآوار خارج شده است و یک شهید آتش نشان نیز بدلیل سوختگی شدید روز جمعه در بیمارستان به فیض شهادت رسید.
وی با بیان اینکه عملیات آواربرداری در حال انجام است، تصریح کرد: وجود اسکلت های قدیمی که کلاف شده و نمی توان به راحتی آنها را جابه جا کرد، عملیات آوار برداری را بسیار مشکل کرده است.
ملکی با بیان اینکه نمی توان به صراحت درباره زمان پایان عملیات آواربرداری سخن گفت، تصریح کرد: بخش زیادی از عملیات آواربرداری انجام شده اما با وجود این آوار سنگین حداقل 5 روز زمان برای اتمام این عملیات سخت و نفس گیر لازم است.
سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو ادامه داد: عملیات آواربرداری بدون هیچ گونه وقفه ای با 4 دستگاه بیل میکانیکی در حال انجام است.
وی با رد ادعای پیدا کردن راه نفوذ از طبقات زیرین به ساختمان پلاسکو تاکید کرد: در این مدت افرادی به ما مراجعه کردند و مدعی شدند که به محل آشنایی دارند و از ما خواستند تا زمین را به عمق دو متر بکنیم تا در نهایت به راهی برای نفوذ برسیم.
ملکی با بیان اینکه در سه نقطه زمین را تا عمق 5 تا 6 متر کندیم اما به آوار خوردیم، عنوان کرد: این افراد مدعی شناخت محدوده بودند و اعلام کردند که با کندن زمین می توان به طبقات زیرین نفوذ کرد که تمام این موارد اشتباه بود.
ملکی تصریح کرد: این موضوع هیچ خللی در روند آواربرداری ایجاد نکرده و در حال حاضر عملیات آواربرداری به سرعت در جریان است.
ساختمان پلاسکو واقع در خیابان جمهوری و تقاطع چهارراه استانبول حدود ساعت 8 صبح پنجشنبه 30 دی ماه دچار حریق شد و حدود ساعت11:30 دقیقه به علت شدت آتش فرو ریخت.
از زمان ریزش ساختمان پلاسکو تاکنون عملیات آواربرداری با کمک تمام تجهیزات و نیروهای امدادی به طور شبانه روزی ادامه دارد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید