Iranian Agriculture News Agency

تا پایان امسال به سه هزار روستا با جمعیت بیش از دو میلیون نفر آبرسانی می شود

دستور ویژه برای آبرسانی روستایی

وزیر نیرو به منظور تسریع در اجرای این طرح‌ها که با عنوان «طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی روستایی» از آنها یاد کرده، دستور ویژه صادر کرده است تا در شروع سال جدید، یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور که تا پیش از این آب شرب و بهداشتی را با تانکرهای آبرسانی و به‌صورت نوبتی و سیار دریافت می‌کردند از نعمت آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند شوند.

دستور ویژه برای آبرسانی روستایی



وزیر نیرو به منظور تسریع در اجرای طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی روستایی دستور ویژه صادر کرده تا در شروع سال جدید، یک میلیون نفر از جمعیت روستایی که تا پیش از این آب‌شرب را به‌صورت نوبتی و سیار دریافت می‌کردند از نعمت آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند شوند.

به گفته رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در نخستین مرحله از این طرح ملی تا امروز به 1600 روستا با جمعیت بالغ بر 850 هزار نفر آبرسانی صورت گرفته و تلاش‌ها برای تکمیل آبرسانی روستایی برای جمعیت 850 هزار نفر در یک هزار روستای بعدی ادامه دارد.
وی در این‌خصوص گفت: تلاش می‌کنیم تا 22 بهمن ماه به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های آبرسانی به 850 هزار نفر از روستاییان ایران را جشن بگیریم و تا پایان سال نیز تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی به مجموع جمعیت 2 میلیون و یکصد هزار نفر را شاهد باشیم. به گفته معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا، از این‌رو به منظور تکمیل طرح‌های آبرسانی به جمعیتی بیش از 2 میلیون نفر و در مجموع باید طرح‌های آبرسانی روستایی حدود 3 هزار روستای کشور تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

علی‌اصغر قانع، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این‌خصوص گفت: سال‌جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، آب شرب بیش از 1600 روستا با جمعیت بالغ بر 850 هزار نفر تامین شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به سه هزار روستا با جمعیت بیش از دو میلیون نفر آبرسانی شود. این مقام مسوول درخصوص تامین منابع مالی این طرح عظیم ملی گفت: مبلغ 500 میلیون دلار در قالب بند ح تبصره پنج قانون بودجه سال 1394 از منابع حاصل از صندوق توسعه ملی، برای آبرسانی به روستاها تصویب شد که معادل ریالی حدود 15‌هزار میلیارد ریال به طرح تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار روستایی اختصاص یافت.

وی افزود: همچنین طی دو مرحله، اسناد خزانه اسلامی به ارزش یک میلیارد ریال به طرح مذکور اختصاص یافته که تاکنون 500 میلیون ریال از این مبلغ، به پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان پرداخت شده و 500 میلیون ریال دیگر درحال ارسال به فرابورس است. با آمار ذکر شده می‌توان گفت تا شروع سال96، شاهد تکمیل آبرسانی به حدود 1400 روستا با جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر خواهیم بود. پیگیری‌ها حاکی از این است که وزیر نیرو به منظور تسریع در اجرای این طرح‌ها که با عنوان «طرح‌های اولویت‌دار آبرسانی روستایی» از آنها یاد کرده، دستور ویژه صادر کرده است تا در شروع سال جدید، یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور که تا پیش از این آب شرب و بهداشتی را با تانکرهای آبرسانی و به‌صورت نوبتی و سیار دریافت می‌کردند از نعمت آب شرب لوله‌کشی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید