Iranian Agriculture News Agency

فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در آیین اعطای تندیس نشان امین‌الضرب:

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حمایت از کارآفرینان رفاه را برای مردم مهیا کرد

محسن هاشمی‌رفسنجانی گفت: نگاه آیت‌الله هاشمی به توسعه، نگاهی میانه و در راستای حمایت از کارآفرینان بود.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حمایت از کارآفرینان رفاه را برای مردم مهیا کرد

محسن هاشمی‌رفسنجانی گفت: نگاه آیت‌الله هاشمی به توسعه، نگاهی میانه و در راستای حمایت از کارآفرینان بود.

به گزارش خبرنگار ایانا، فرزند ارشد زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی امروز یک‌شنبه در مراسم اعطای تندیس امین‌الضرب به کارآفرینان برتر و تجلیل از پیشکسوتان عرصه اقتصاد به مناسب 133 سالگی اتاق تهران گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی همیشه نگاهی ویژه به توسعه داشت و آن را بسیار باارزش تلقی می‌کرد. اتفاقاً همین دیدگاه بود که بی‌مهری‌های برخی نسبت به او را رقم زد.

محسن هاشمی‌رفسنجانی افزود: پدرم معتقد بود که ارتقای دانایی مردم، بهتر از تلاش برای اصلاح سیاستمداران است؛ بنابراین باید همیشه درخت امید را آبیاری کرد تا این امر در جامعه از بین نرود.

وی یکی از دلایل موفقیت در دوران سازندگی را حفظ نظم اجتماعی، همکاری و همیاری مردم دانست و بیان کرد: اتفاقاً همین نظم و هماهنگی پایه توسعه و کارآفرینی بود که زنده‌یاد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به جد دنبال می‌کرد.

به گفته محسن هاشمی‌رفسنجانی، در اوایل انقلاب سه دیدگاه درباره توسعه وجود داشت. نگاه نخست، توسعه را غربی فرض می‌کرد و تمام پروژه‌ها را استعماری می‌دانست و تصور می‌کرد که اجرای آنها جیب مردم را به سود غربی‌ها خالی می‌کند، اما نگاه دوم کاملاً برعکس دیدگاه نخست بود و تصور می‌کرد که تمام پروژه‌ها از صفر تا 100 باید موبه‌مو اجرا شود؛ این در حالی بود که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حمایت از کارآفرینان سعی کرد نگاهی میانه‌رو در این زمینه داشته و توسعه را با اتکا به تلاش و همت کارآفرینان داخلی دنبال کند.

حاج محمد حسن اصفهانی (امین الضرب) یکی از بازرگانان عهد قاجار بوده که مؤسس اتاق بازرگانان در سال ۱۲۶۲ خورشیدی هم است.
در این آیین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری حضور خواهد داشت و اهداء نشان امین الضرب به کارآفرینان برتر توسط وی انجام می شود.

V-951103-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید