Iranian Agriculture News Agency

طرح یکپارچه‌سازی ساحل در غرب مازندران اجرا می‌شود

تلاش برای اعطای معوض به مالک بخشی از پارک جنگلی سیسنگان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر از تلاش برای اعطای معوض به مالک بخشی از پارک جنگلی سیسنگان خبر داد.

تلاش برای اعطای معوض به مالک بخشی از پارک جنگلی سیسنگان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر از تلاش برای اعطای معوض به مالک بخشی از پارک جنگلی سیسنگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، بخش عمده سواحل غرب مازندران توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به تصرف درآمده است. مردم این منطقه یا گردشگران به سواحل دریای خزر دسترسی ندارند. یکی از معدود نقاطی که در غرب مازندران ساحل آزاد و در دسترس عموم داشت، پارک جنگلی سیسنگان بود که از ابتدای امسال، مالک خصوصی بخشی از این پارک با حکم دادگاه، تلاش کرد تا زمین خود را باز پس گیرد. این مسئله نگرانی‌هایی را در بین مسئولان منابع طبیعی ایجاد کرد. زیرا آزاد نبودن سواحل غرب مازندران دغدغه اصلی آنهاست، سید وجیه الله موسوی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر در گفتگو با خبرنگار ایانا از انجام مذاکره با محمد حسین درویش به عنوان مالک خصوصی بخشی از پارک جنگلی سیسنگان خبرداد.

به گفته وی دو زمین معوض به این مالک خصوصی پیشنهاد شده ولی این اراضی مورد تایید درویش قرار نگرفته است.

موسوی ادامه داد: نقاط دیگری نیز در شمال کشور به مالک خصوصی بخشی از پارک جنگلی سیسنگان پیشنهاد شده که اگر مورد تایید قرار نگیرد، باید به دنبال پرداخت بهای زمین این مالک به صورت ریالی باشیم.

وی درباره قیمت زمین این مالک خصوصی، اظهار نظر قطعی نکرد و بر یکپارچه‌سازی ساحل غرب مازندران به منظور ایجاد دسترسی عمومی به دریا تاکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر ادامه داد: بحث آزادسازی سواحل یکی از اقدامات خوبی است که اداره کل مازندران و نوشهر در حال پیگیری آن است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در مناطقی که با کمک نیروهای سیاسی نظیر استاندار و مقامات قضایی از دست متصرفان بخش خصوصی و دولتی آزاد می‌کنیم، مسیرهایی برای دسترسی عموم ایجاد کنیم.

موسوی بیان کرد: مناطق مستعد برای احداث جاده‌های ساحلی شناسایی شده و در حال حاضر شهرداری‌های غرب مازندران مایلند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به این ترتیب این مناطق به محل درآمدی برای سرمایه‌ گذاران تبدیل می‌شود و مردم نیز به سواحل دسترسی پیدا خواهند کرد. آزادسازی سواحل از منطقه کپورچال به سمت غرب استان در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر یک پروژه جاده ساحلی به عنوان پایلوت در نوشهر اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر گفت: 70 درصد کار این پروژه انجام شده است و چیزی حدود 60 تا 70 درصد عملیات عمرانی آن به پایان رسیده است. اگر اعتبارات لازم را جذب کنیم و سایر دستگاه‌ها هم به ما کمک کنند، جاده ساحلی نوشهر به‌زودی به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: این مسیر ساحلی چهار کیلومتر طول داشته و 6 راه ورودی برای آن پیش‌بینی کرده‌ایم که علاقمندان دسترسی آسان‌تری به ساحل داشته باشند و مردم از آن استفاده کنند.

به گفته موسوی، تاکنون حدود 28 کیلومتر از 142 کیلومتر ساحل غرب استان آزادسازی شده و منابع طبیعی در صدد آزادسازی بقیه ساحل است./

L-951103-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید