Iranian Agriculture News Agency

گزارش بیزینس اینسایدر از توسعه کشاورزی شهری در امریکای دوره اوباما

اختصاص میلیون‌ها دلار وام به کشاورزی شهری/ بودجه بیشتر وزارت کشاورزی امریکا در سال 2017 برای مزارع در پشت‌بام‌ها، گلخانه و انبارها/ جنبش کشاورزی شهری راه‌حل تأمین مواد غذایی جمعیت 9 میلیارد نفری جهان

هر سال، وزارت کشاورزی ایالات متحده میلیون‌ها دلار به کشاورزان در مناطق روستایی اختصاص می‌دهد. این در حالی است که دولت ارائه کمک به مزارع شهری را آغاز کرده است.

اختصاص میلیون‌ها دلار وام به کشاورزی شهری/ بودجه بیشتر وزارت کشاورزی امریکا در سال 2017 برای مزارع در پشت‌بام‌ها، گلخانه و انبارها/ جنبش کشاورزی شهری راه‌حل تأمین مواد غذایی جمعیت 9 میلیارد نفری جهان


هر سال، وزارت کشاورزی ایالات متحده میلیون‌ها دلار به کشاورزان در مناطق روستایی اختصاص می‌دهد. این در حالی است که دولت ارائه کمک به مزارع شهری را آغاز کرده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Business Insider ، وزارت کشاورزی ایالات متحده در سال 2016، بودجه یک دوجین مزارع شهری را که بیشترین تعداد در تاریخ بوده، تأمین کرده است. وال دولکینی " Val Dolicini "، مدیر خدمات مزرعه وزارت کشاورزی ایالات متحده این مطالب را به سایت Business Insider گفت.

در سال 2017، وی انتظار دارد که وزارت کشاورزی ایالات متحده میزان بودجه بیشتری برای مزارع در پشت‌بام‌ها، گلخانه و در انبارها اختصاص دهد.

وزارت کشاورزی امریکا، دارای برنامه ای است که بر اساس آن قرار است تا کمک های مالی (به صورت وام) تا 50 هزاردلار را به طور خاص برای کشاورزان شهری اختصاص دهد. این در حالی است که در سال 2013، 23 هزار وام به ارزش 518 میلیون دلار به مزارع در کالیفرنیا، کنتاکی ، و ماساچوست اختصاص یاقت که به دلیل مقیاس کوچکتر مزارع شهری این میزان کمک به کشاورزان بیشتری تعلق می گیرد.

به گفته دولکینی، کشاورزان شهری مزارعی بیشتر از 10هزار جریب (حدود 4047 هکتار) در میسوری نیستند.

در سال 2016، 9 کشاورز جوان در یک برنامه مربوط به کشاورزی عمودی که توسط کارآفرینان Kimbal Musk و Tobias Peggs شرکت کردند؛ این کارآفرینان از نخستین کشاورزان شهری بودند که توانستند وام در نیویورک دریافت کنند.

به گفته Peggs ، شرکت‌کنندگان در این برنامه به کشت محصولات در داخل آب و هوایی کنترل شده، همراه با مخازن قابل حمل با روشنایی LED پرداختند. این برنامه از وام، برای پوشش هزینه های بذر و هزینه های عملیاتی برای نخستین برداشت خود استفاده می‌شود.

گفتنی است، کارآفرین توبیاس Peggs ،خارج از برنامه یاد شده، یک کشاورزی عمودی در بروکلین، نیویورک راه‌اندازی کرده است.

Peggs و Musk ، با وزارت کشاورزی ایالات متحده در حال کار روی برنامه‌ای هستند تا جریان آسان‌تری برای اعطای وام‌های خرد به کشاورزان شهری در آینده فراهم شود.

دولکینی می‌گوید: "آژانس می خواهد با استفاده از تجارب مردم در مزارع دیگر، و یا کسانی که تغییر صنعت ایجاد کرده‌اند به توسعه برنامه هایش در این زمینه اقدام کند. این برنامه همچنین امکان می‌دهد تا کمک مالی (وام) برای تجهیزات مزرعه غیر سنتی ( LED ها به جای تراکتور) استفاده شود که برای کشاورزان شهری سودمند خواهد بود."

همچنین وزارت کشاورزی ایالات متحده مجموعه مطالبی را در بروشورهایی شامل چگونگی راه‌اندازی یک مزرعه گلخانه‌ای یا مزرعه روی پشت‌بام، و چگونگی درخواست وام را منتشر کرده است.

بیشتر کمک‌های مالی وزارت کشاورزی ایالات متحده به مزارع و روستاها رسیده، اما آژانس در تلاش است تا به کشاورزان شهری فرصت های برابری را بدهد. دولکینی می گوید: "این تلاش ها در دولت اوباما، با راه اندازی کمپینی با نام کشاورز خود را بشناس، غذایت را بشناس در سال 2009 برجسته شد."

دولکینی می‌گوید: "ما کارهای زیادی در دولت اوباما برای بازکردن درها به روی کشاورزان شهری انجام داده ایم. برنامه کارآفرینان امکان داد تا دسترسی بیشتر به وزارت کشاورزی ایالات متحده که قبلا نبود، فراهم شود."

هرچند دولکینی در ژانویه موقعیت خود را ترک می کند اما، خوشبین است که وزارت کشاورزی ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، همچنان از کشاورزی شهری پشتیبانی می کند.

وی می گوید: سرمایه گذاری های ما در پرداخت وام های خرد و کمک های مالی آثار مثبتی داشته است، همچنین برای افراد کسب و کار فراهم کرده ایم.

اگرچه بخش قابل توجهی از چارچوب برنامه های اعلامی از سوی دونالد ترامپ، کشاورزی را دربر نداشت. اما قرار دادن مشاوران کشاورزی‌اش برای گرفتن جایگاه وزیر کشاورزی به معنای توجه برای آینده کشاورزی شهری می تواند باشد.

وزارت کشاورزی ایالات متحده در حال حاضر دارای دوهزار و 200 دفتر است، بیشتر آنها در ایالات روستایی، مانند میسوری، آیووا، و تگزاس واقع شده است. دولکینی می‌گوید: "در زمستان 2016، وزارت کشاورزی ایالات متحده نخستین متخصص کشاورزی شهری نیویورک را استخدام کرده است."

این برنامه‌ها یک جنبش رو به رشد در وزارت کشاورزی ایالات متحده است که برای حمایت از سیستم مواد غذایی محلی و فراتر از آن کشاورزی روستایی است.

وی ادامه می دهد: "جمعیت جهانی انتظار می رود که به 9 میلیاردنفر تا سال 2050 برسد. ما واقعا می خواهیم تا هر مزرعه راه حلی را بیابد و نه فقط مردمی در غرب میانه که در رشد مواد غذایی سهم دارند بلکه تمام کسانی که در کشاورزی شهری هستند ، در این مسیر نقش دارند.

هرچند جنبش کشاورزی محلی مدرن در اواخر دهه 90 جوانه زد، اما در سال‌های اخیر به سرعت در شهرها افزایش یافته است. امروز، کشاورزان شهری از پرورش چند گوجه‌فرنگی روی بام‌ها پا را فراتر گذاشتند و در حال حرکت به سمت تولید تجاری هستند.

در سال 2016، بزرگترین مزرعه عمودی در جهان، Aerofarms ، در داخل یک انبار 70 هزار فوت‌مربع در نیوآرک نیوجرسی راه‌اندازی شد. همچنین شرکت کشاورزی شهری Gotham Greens در بروکلین، بزرگ‌ترین مزرعه پشت بام جهان در شیکاگو در اواخر سال 2015 را افتتاح کرد.

به باور دوکلینی، به نظر می رسد هر روز در بخش کشاورزی یک نوآوری جدید روی می‌دهد./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید