Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری:

ایجاد شغل در بخش کشاورزی چهار محال و بختیاری 32 درصد بهبود یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری گفت: از برنامه های سازمان کشت سالانه 500 هکتار گل محمدی در استان است و با کشت این میزان گل محمدی امکان اشتغال یک هزار تا یک هزار و 200 نفر در استان به وجود خواهد آمد.

ایجاد شغل در بخش کشاورزی چهار محال و بختیاری 32 درصد بهبود یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری از اختصاص 32 درصد از بهبود بخش اشتغال استان به بخش کشاورزی خبرداد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری، ذبیح الله غریب با بیان این مطلب گفت: با وجود این که سهم بخش اشتغال بخش کشاورزی نسبت به دهه گذشته به دلیل مکانیزه شدن و اجرای سیستم های آبیاری، کاهش یافته است یا به عنوانی دیگر سهم مستقیم اشتغال کاهش یافته است؛ اما 32 درصد بهبود بخش اشتغال به بخش کشاورزی استان اختصاص دارد و اشتغال غیر مستقیم از جمله در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی افزایش یافته است .

وی اظهارکرد: هم اکنون 16.5 درصد از سهم بخش اشتغال مستقیم استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد؛ اما با برنامه ریزی های انجام شده در بخش کشاورزی درطی برنامه پنج ساله پیش بینی می شود درصد قابل توجهی سهم اشتغال این بخش افزایش پیدا کند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری با بیان اینکه یکی از برنامه های سازمان کشت سالانه 500 هکتار گل محمدی در استان است، افزود: با کشت این میزان گل محمدی امکان اشتغال یک هزار تا یک هزار و 200 نفر در استان به وجود خواهد آمد .

غریب اظهارکرد: پرورش گل محمدی دراستان یکی ازفعالیت های جدید به شمار می رود که واگذاری اراضی شیب دار ملی دراستان برای کشت گل محمدی و انعقاد قرارداد تهیه نهال ازحمایت هایی محسوب می شود که با هدف توسعه کشت گل محمدی در حال انجام است .

وی در پایان گفت: تاکنون دو هزار هکتار از اراضی استان به کشت گل محمدی اختصاص یافته است که پیگیری برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت از دیگر برنامه های این سازمان در جهت حمایت از کشت گل محمدی و توسعه این فعالیت جدید در استان است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید