Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از مزارع و باغات استان بوشهر خبر داد:

تجهیز آزمایشگاه مرجع تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی استان بوشهر

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: کنترل مبادی ورودی استان بوشهر از طریق واحد قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های ساحلی بسیار ضروری است و در همین راستا مساعدت های مناسبی برای تعمیر و تجهیز واحدهای قرنطینه گیاهی خواهد شد.

تجهیز آزمایشگاه مرجع تشخیص آفات و بیماری‌های گیاهی استان بوشهر

دکتر باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور به اتفاق معاون کنترل آفات این سازمان از مزارع استان بوشهر بازدید کردند.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، محمد علی باغستانی میبدی از مزارع گوجه فرنگی، گلخانه های تولید سبزی و صیفی و جالیز، گمرک شهرستان های دیر و گناوه و باغات نخیلات شهرستان دشتستان بازدید کرد.

وی در این بازدید بیان داشت: کنترل مبادی ورودی استان بوشهر از طریق واحد قرنطینه گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های ساحلی بسیار ضروری است و در همین راستا مساعدت های مناسبی برای تعمیر و تجهیز واحدهای قرنطینه گیاهی خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور پس از بازدید از نخیلات آلوده به آفات چوبخوار عنوان کرد: موضوع نخیلات آلوده به آفات چوبخوار خرما را در سطح ملی با معاونت ها و سازمان های مرتبط پیگیری کرده، نتیجه برای انجام اقدامات عملی در راستای کاهش خسارت آفت، به سازمان جهاد کشاورزی استان انعکاس خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و معاون وی همچنین از مزارع و گلخانه های تولید محصول سبزی و صیفی و اجرای مبارزه تلفیقی با آفات گوجه فرنگی و نیز مزرعه و گلخانه تولید محصول پاک با کد 16 رقمی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بازدید و برای تجهیز آزمایشگاه مرجع تشخیص آفات و بیماری های گیاهی در سطح استان مساعدت های مناسبی کردند.
در پایان این بازدید مقرر شد واحد قرنطینه نباتی شهرستان دیر با تجهیزات و آزمایشگاه و همچنین واحد قرنطینه نباتی شهرستان گناوه با آزمایشگاه و تجهیزات و امکانات لازم در اسرع وقت با استفاده از اعتبارات ملی به بهره برداری برسد.

گفتنی است در این بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، معاون تولیدات گیاهی و مدیر حفظ نباتات استان بوشهر، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و معاون وی را همراهی کردند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید