Iranian Agriculture News Agency

در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر؛

سه نفر از نخبگان صنایع کشاورزی و غذایی نشان امین‌الضرب گرفتند، دو نفر تندیس

تعدادی از فعالان حوزه غذا به مناسبت 133 سالگی تأسیس اتاق تهران، در تالار وحدت تقدیر شدند.

سه نفر از نخبگان صنایع کشاورزی و غذایی نشان امین‌الضرب گرفتند، دو نفر تندیس

تعدادی از فعالان حوزه غذا به مناسبت 133 سالگی تأسیس اتاق تهران، در تالار وحدت تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار ایانا، امروز سالن همایش تالار وحدت، پر بود از فعالان و پیشکسوتانی که در حوزه‌های مختلف صنعتی ازجمله غذا زحمت کشیده و اکنون به جایی رسیده‌اند که سهمی در ارتقای اشتغال کشور داشته‌اند. تقریباً یک‌چهارم تقدیرشده‌ها در حوزه صنایع غذایی فعالیت دارند و حرف نخست را در تجارت، تولید، اشتغال‌زایی و تأمین نیاز غذایی کشور ایفا می‌کنند.

بنا بر این گزارش، 21 نفر از پیشکسوتانی که با شاخص‌های هیأت داوران اتاق بازرگانی تهران، هم راستا بودند، موفق به دریافت لوح و تندیس از معاون اول رئیس جمهوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رؤسای اتاق‌های ایران و تهران شدند که از این تعداد پنج نفر از تلاش‌گران صنایع غذایی هستند.

در این مراسم، بنیانگذار صنایع غذایی کاله که تندیس امین‌الضرب را دریافت کرد، گفت: از سال 1348 خورشیدی کار خود را آغاز کردم و با وجود شکست‌های فراوان، اما یک لحظه دست از تلاش برنداشتم.

غلامعلی سلیمانی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، سالی یک کارخانه جدید تأسیس کرده‌ است، افزود: صادرات محصولات مختلفی مانند خیارشور به آمریکا و روده و پوست و میوه‌جات به اروپا را در برنامه کاری خود لحاظ کردم که سال نخست با هشت‌هزار دلار صادرات آغاز شد و اکنون این رقم به 300 میلیون دلار رسیده است و امید می‌رود در آینده‌ای نه‌چندان دور، درآمد صادراتی این شرکت را به یک میلیون دلار برسانیم.

وی تأکید کرد: برای دستیابی به موفقیت‌های روزافزون در صنایع مختلف به‌ویژه صنعت غذا باید افرادی مانند امین‌الضرب، استمرار داشته باشند تا ریشه کارآفرینی خشک نشود.

مرتضی سلطانی، بنیانگذار گروه صنعتی زر، غلامعلی سلیمانی، بنیانگذار صنایع غذایی کاله، علی رحیمیان، بنیانگذار صنعت خوراک دام و طیور، اسدالله عسگراولادی، پیشکسوت صنعت خشکبار، مهدی حریری و بنیانگذار چای مشکبو، پنج نفری بودند که در این مراسم در حوزه صنعت غذا تقدیر شدند. که در میان 21 تقدیر شده غلامعباس سلیمانی و مرتضی سلطانی از بین مدیران صنایع غذایی موفق به دریافت تندیس امین‌الضرب شدند. محمدمهدی فنایی، دیگر دریافت‌کننده تندیس بود.

در این آیین، به استثنای نخبگان صنایع غذایی و کشاورزی کشور، نشان امین‌الضرب به مژده مهدوی از نوادگان امین‌الضرب اعطا شد.

علاء میرمحمدصادقی، محسن خلیلی، اصغر قندچی، علی‌اکبر رفوگران، علی حاج‌سید سلیمان، عباس سعیدی‌نژاد، ابراهیم عسگریان، مهدی حریری، عزیزالله علاالدینی، رحمان گلزار، علی‌اصغر سعیدی، موسی غنی‌نژاد، علیرضا بختیاری، امیر منصورعطایی، رضا رضایی و عباس موسوی رهپیما هم نشان و لوح امین‌الضرب دریافت کردند./

V-951103-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید