Iranian Agriculture News Agency

گزارش آژانس ملی انرژی و محیط زیست نشان داد:

ایتالیا پیشرو در زمینه اقتصاد سبز است/ سطح مصرف انرژی ایتالیا 18 درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است/ ایتالیا رتبه نخست بازیافت زباله را در اتحادیه اروپا کسب کرد

در گزارش آژانس ملی انرژی و محیط زیست (ENEA) آمده است که ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو اروپایی در حوزه اقتصاد سبز است به طوری که سطح مصرف انرژی اش 18 درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.

ایتالیا پیشرو در زمینه اقتصاد سبز است/ سطح مصرف انرژی ایتالیا 18 درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است/ ایتالیا رتبه نخست بازیافت زباله را در اتحادیه اروپا کسب کرد

در گزارش آژانس ملی انرژی و محیط زیست ( ENEA ) آمده است که ایتالیا یکی از کشورهای پیشرو اروپایی در حوزه اقتصاد سبز است به طوری که سطح مصرف انرژی اش 18 درصد کمتر از متوسط اتحادیه اروپا است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Italy Europe 24 ، این گزارش نشان می‌دهد، با توجه به بحران اقتصادی که ضربه سختی را نسبت به کشورهای دیگر به ایتالیا وارد کرد به اتخاذ سیاست هایی برای ترویج اقتصاد روی آورد به طوری که تولید و مصرف ایتالیایی‌ها کارآمدتر شد.

به گفته Edo Ronchi ، هماهنگ کننده شورای ملی اقتصاد سبز، ایتالیا رتبه نخست را در اروپا در این زمینه دارد، بین سال های 1990 و 2014، این کشور به هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تقریبا 20 درصد رسید که زودتر از زمان پیش بینی شده بود و در میان کشورهای اروپایی ، پس از بریتانیا و آلمان، در جایگاه سوم قرار گرفت؛ در بهره وری انرژی، پس از بریتانیا جای گرفت و در استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، رتبه نخست 17.1 درصد را از آن خود کرد اما سرمایه گذاری متوقف شد.


بازیافت زباله‌های شهری

ایتالیا در بازیافت زباله های شهری 42 درصد در سال 2014 در میان 28 کشور اتحادیه اروپا و از پنج کشور بزرگ اروپایی، پس از آلمان و انگلستان بیش از 60 درصد، و جلوتر از فرانسه و اسپانیا در رتبه سوم جای گرفت.

در سال 2012، 99 میلیون تن زباله در ایتالیا بازیافت شد، به این معنا که 76 درصد از زباله های تولید شده بازیافت شده است. در مقایسه با پنج کشور بزرگ اروپا، ایتالیا رتبه نخست و 30 درصد بالاتر از میانگین اروپا یعنی 46 درصد قرار دارد. آلمان 69 درصد، فرانسه 61 درصد، اسپانیا 52 درصد و انگلستان 49 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید