Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد:

تجهیز 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سیستم های آبیاری نوین طی سه سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی سه سال گذشته 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین نجهیز شده است که با تخصیص اعتبارات اخیر، روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

تجهیز 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زنجان به سیستم های آبیاری نوین طی سه سال گذشته

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تجهیز 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سیستم های آبیاری نوین طی سه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین جعفری در مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد، تصریح کرد: خودکفایی در تولید گندم که نتیجه تلاش کشاورزان و حمایت های دولتی است دستاورد بزرگ ملی به حساب می آید .

وی با اشاره به افزایش 17 میلیون تنی تولید انواع محصولات کشاورزی در سال گذشته بدون افزایش سطح زیر کشت خاطرنشان کرد: افزایش 44 درصدیراندمان مصرف آب در بخش کشاورزی و کاهش تراز تجاری منفی کشور، افزایش ذخایر استراتژیک و رشد اقتصادی 5 درصدی بخش کشاورزی توفیقات بسیار بزرگی است که در بخش کشاورزی حاصل شده و همگی بر توجه ویژه دولت به این بخش دلالت دارد .

وی عنوان کرد: در سال 96 نیز نگاه دولت به بخش کشاورزی کاملاً ویژه است و اعتبارات بخش افزایش قابل توجهی داشته است، به طوری که در زمینه ارتقاء بهره وری آب و تولید 576 درصد اعتبارات افزایش پیدا کرده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: در استان زنجان نیز به تبع کشور توفیقات بسیار خوبی در بخش کشاورزی حاصل شده است، به طوری که امسال موفق به خرید تضمینی 352 هزار تن گندم در سطح استان شدیم .

وی عمده تمرکز بخش کشاورزی استان زنجان را بهره وری عوامل تولید اعلام کرد و افزود: طی سه سال گذشته 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های آبیاری نوین نجهیز شده است که با تخصیص اعتبارات اخیر، روند اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در استان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد .

عفری به ارتقاء ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان زنجان اشاره کرد و افزود: طی سه سال گذشته چهار هزار و 600 دستگاه انواع ادوات دنباله بند، دو هزار و 350 دستگاه تراکتور و 64 دستگاه کمباین خریداری و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: استفاده از بذور مقاوم به خشکی در تولید محصولات مختلف بویژه گندم و لوبیا به عنوان یکی از حبوبات با نیاز آبی بالا در استان زنجان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد .

وی در پایان ارتقاء بهره وری عوامل تولید از جمله آب، خاک و انرژی، دانش بنیان کردن بخش کشاورزی و توجه ویژه به حوزه بازرگانی و صادرات محصولات تولیدی را نقشه راه و اولویت اصلی بخش کشاورزی در استان زنجان برشمرد.

گفتنی است مراسم تجلیل از تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی استان زنجان با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم ابهر و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و جمعی از بهره‌برداران و فعالان بخش کشاورزی در سالن زیتون سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید