Iranian Agriculture News Agency

با حضور 120 بهره بردار و کشاورز پیشرو برگزار شد:

گردهمایی آموزشی کاربرد بهینه منابع آب در شهرستان کرمان

در این کارگاه آموزشی لزوم استفاده بهینه از آب، صرفه جویی در مصرف آب، خاموشی موتور پمپ ها در زمستان، لزوم توجه به انتقال آب توسط لوله و کانال های سیمانی، تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر، استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب و همچنین نحوه استفاده از سیستم های آبیاری زیر سطحی و تحت فشار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گردهمایی آموزشی کاربرد بهینه منابع آب در شهرستان کرمان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: 120 بهره بردار و کشاورز پیشرو منطقه باغین شهرستان کرمان در گردهمایی آموزشی یک روزه استفاده بهینه از منابع آب شرکت کردند و با روش های نوین در مصرف آب آشنا شدند .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، احمد مسعودی با بیان این مطلب گفت: با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و بالا بردن راندمان آبیاری، گردهمایی یک روزه در منطقه باغین شهرستان کرمان پیرامون مسائل مرتبط با آب و هم اندیشی در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی با بکارگیری روش های نوین آبیاری برگزار شد.

وی گفت: در این کارگاه لزوم استفاده بهینه از آب، صرفه جویی در مصرف آب، خاموشی موتور پمپ ها در زمستان، لزوم توجه به انتقال آب توسط لوله و کانال های سیمانی، تغییر الگوی کشت محصولات با نیاز آبی کمتر، استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب و همچنین نحوه استفاده از سیستم های آبیاری زیر سطحی و تحت فشار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیر امور آب شهرستان کرمان در خصوص نصب کنتورهای هوشمند و همچنین بهره برداری صحیح و اصولی از چاه های آبیاری و توجه جدی به بحث صرفه جویی آب، مباحثی مطرح کرد.

در این کارگاه آموزشی مدیر امور آب شهرستان کرمان، امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران مسئول مرکز نیز حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید