Iranian Agriculture News Agency

بر اساس آمارگیری سال 95 اعلام شد:

فعالیت 39 هزار کندو با تولید 610 تن عسل در مشگین شهر اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر گفت: بر اساس آمارگیری بعمل آمده در مهر ماه سال 95 از زنبورستان های منطقه این شهرستان 39 هزار کندو با میزان تولید 610 تن عسل و با میانگین تولید 15.6 کیلو در هر کندو و با اشتغالزایی 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مسقیم وجود دارد.

فعالیت 39 هزار کندو با تولید 610 تن عسل در مشگین شهر اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر استان اردبیل از فعالیت 39 هزار کندو با تولید 610 تن عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل ، احمد شهریار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات پرورش دهندگان زنبور عسل با اعلام این خبر افزود: بر اساس آمارگیری بعمل آمده در مهر ماه سال 95 از زنبورستان های منطقه این شهرستان 39 هزار کندو با میزان تولید 610 تن عسل و با میانگین تولید 15.6 کیلو در هر کندو و با اشتغالزایی 800 نفر به صورت مستقیم و غیر مسقیم وجود دارد.

وی افزود: شهرستان مشگین شهر 14 هزار هکتار انواع باغات میوه دارد که ضرورت گرده افشانی این سطح از باغات بدون توجه به ارزش و اهمیت گرده افشانی زنبوران عسل معنایی ندارد، از این رو ضروری است تا میزان کندوهای فعال در این شهرستان زیاد شود و با حمایت های تخصصی از زنبورداران بتوانیم بیش از پیش میزان تولید عسل در این شهرستان و همچنین منافع ارزشمندی را که گرده افشانی زنبوران عسل در افزایش میزان تولید محصولات سردختی دارند، بهینه مدیریت کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر یادآور شد: در حال حاضر تعداد کندوهای فعال درا ین شهرستان 39 هزار کندو است که با توجه به استعدادهای بالقوه خدادادی و رویش انواع گیاهان و شرایط بسیار مساعد برای پرورش زنبور عسل ایجاب می کند توجه ویژه ای به این صنعت معطوف شود.

شهریار با اشاره به عملکرد و رتبه خوب تولیدات کشاورزی استان در سال زراعی 95 _ 94 به باغداران توصیه کرد با قرار دادن کندو در باغ میوه حداقل سه کلنی به ازاء هر هکتار باغ و عدم سمپاشی بی موقع ضمن کمک به افزایش تولید میوه خود، زنبور داری منطقه را نیز یاری کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید