Iranian Agriculture News Agency

قیمت شکر اعلام و ابلاغ شد




سازمان حمایت مصرف کنندگان وتولید کنندگان اعلام کرد : کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی را درب مغازه برای مصرف‌کننده هرکیلو گرم 32 هزار ریال تصویب و ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از سازمان مزبور، کار گروه یاد شده، حداکثر قیمت فروش هرکیلوگرم شکر درب کارخانه 25 هزارو 200 ریال و حداکثر قیمت فروش هرکیلوگرم شکر فله درب مغازه 28 هزار و 550 ریال است.
همچنین حداکثر قیمت فروش شکر بسته‌بندی 900 گرمی درب مغازه 29 هزار و 500 ریال و حداکثر قیمت فروش یک کیلو گرم شکر بسته‌بندی درب مغازه 32 هزار ریال اعلام شد.
براساس این گزارش، قیمت‌های ابلاغی حداکثر بوده و شکر باید با قیمت پایین‌تر عرضه شود و شهروندان نیز می‌توانند هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه 124 برای رسیدگی گزارش دهند.
به گزارش ایرنا، اکنون 14 کارخانه تصفیه کننده در کشور وجود دارد که پنج واحد از آنها مربوط به تصفیه شکر است و 9 واحد نیز تبدیل شکرخام به قند را بر عهده دارند . سال گذشته 162 هزارتن شکرخام در دسترس کارخانه‌های تصفیه‌کننده بود، این در حالی است که نیاز سالانه آنها حداقل 600 هزارتن تخمین زده می‌شود.
اکنون حدود 57 کارخانه تولیدکننده شکر در کشور وجود دارد که مستقیم با کشاورزان ارتباط دارند و سال گذشته نزدیک به 760 هزارتن تولید داشته‌اند، در حالی که کارخانه‌های تصفیه‌کننده تنها بخش کوچکی از این فرایند را در اختیار دارند.
آمارهای غیررسمی میزان نیاز شکر کشور را سالیانه حداقل دو میلیون و 400 هزار تن نشان می دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید