Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد:

تولید سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 968 واحد صنعتی در فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات گوشت مرغ استان به کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عمان و امارات متحده عربی صادر می شود که این کشورها برای واردات گوشت مرغ مورد نیاز خود، با اعمال محدودیت های شدید بهداشتی، داشتن استاندارد جهانی تولیدات را ملاک قرار می دهند.

تولید سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 968 واحد صنعتی در فارس

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 968 واحد صنعتی مرغداری گوشتی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبدالله جزایری با اعلام این مطلب گفت: سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ توسط 968 واحد صنعتی مرغداری گوشتی در سطح استان فارس تولید می شود که در کشور، به لحاظ تولید، این استان رتبه سوم را دارد و خوشبختانه تمام تولیدات بر اساس استاندارهای ملی عرضه می شود.

وی افزود: سالن های پرورش مرغ، تماماً از استانداردهای لازم برخوردارند و با مدیریت پرورش مرغ به شیوه های نوین و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه ای و نیز استفاده از جیره غذایی با منشاء گیاهی نظیر ذرت و کنجاله سویا، از ورود عوامل بیماری‌زا در فارم های پرورش مرغ، جلو گیری می شود که نتیجه آن بیمار نشدن مرغ و نهایتاً عدم استفاده از آنتی بیوتیک است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به توجه جدی مسئولان بهداشتی و مرغداران به دوره منع مصرف دارو گفت: به ندرت پیش می آید که مرغدار مجبور به استفاده از دارو شود و در این شرایط، دامپزشک فارم، پس از بررسی، دارو تجویز می کند که نکته مهم در این موضوع، رعایت دوره منع مصرف دارو تا کشتار است که مرغداران استان فارس و مسئولان بهداشتی مزارع پرورش مرغ به آن توجه ویژه ای داشته و این دوره، تحت نظر دامپزشک فارم، کاملاً رعایت می شود.

جزایری با تشریح بیشتر دوره منع مصرف دارو ادامه داد: این دوره در مرغ ها، بسته به نوع دارو، از 5 تا 10 روز پس از قطع مصرف است و پس از سپری شدن دوره، دامپزشک مربوطه گواهی سلامت صادر می کند و مجوز بارگیری و حمل مرغ زنده به کشتارگاه صادر می شود.

وی با رد ادعای برخی، مبنی بر وجود بقایای داروی مصرفی در بافت مرغ، از آنان خواست مستندات علمی خود را برای پیگیری های لازم ارائه نمایند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان گفت: بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات گوشت مرغ استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس به خصوص عمان و امارات متحده عربی صادر می شود که این کشورها برای واردات گوشت مرغ مورد نیاز خود، با اعمال محدودیت های شدید بهداشتی، داشتن استاندارد جهانی تولیدات را ملاک قرار می دهند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید