Iranian Agriculture News Agency

در نشست خبری نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد:

برگزاری 700 عنوان برنامه در 30 هزار روستا به مناسبت دهه فجر/ مشارکت 25 دستگاه در اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر در روستاها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌های مختلف مناطق روستایی به مناسبت دهه فجر را تشریح کرد.

برگزاری 700 عنوان برنامه در 30 هزار روستا به مناسبت دهه فجر/ مشارکت 25 دستگاه در اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر در روستاها

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، برنامه‌های مختلف مناطق روستایی به مناسبت دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، امروز مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد مرکزی دهه فجر، در نشست خبری گفت: از آنجا که کشاورزان و عشایر، هم قشر مولد هستند و هم محروم، می‌توان آنها را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست.

آیت‌الله عالمی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مایه فخر و مباهات برای کشور است، افزود: بیشترین جمعیت متدین و دل داده به انقلاب در روستاهایی هستند که می‌توان از طریق تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی با آنها در اجرای مراسم مربوط به دهه فجر، همکاری کرد. به‌طور قطع این تشکل‌ها در کنار بخش اجرایی، بخش فرهنگی نیز دارند که این می‌تواند ظرفیتی قوی برای اهداف از پیش تعیین شده باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی برای این منظور بسیج شده‌اند، بیان کرد: بیش از 700 عنوان برنامه در بیش از 30 هزار روستا در مناطق مختلف توسط کمیته برنامه‌ریزی شده که مشارکت تمام دستگاه‌های مروبطه در این امر مشخص شده است.


مشارکت 25 دستگاه در اجرای برنامه‌های ویژه دهه فجر در روستاها

پیمان فلسفی، معاون کمیته روستایی و عشایری ستاد مرکزی دهه فجر نیز در ادامه مراسم اظهار داشت: 25 دستگاه عضو کمیته روستایی و عشایری هستند که در بیش از 30 هزار روستا به برگزاری مراسم مربوط به دهه فجر کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: 10 عنوان به سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها مربوط است که افتتاح پروژه‌های عمرانی را بر عهده دارند. ضمن اینکه مدارس عشایری نیز در 23 استانی که عشایر در آن حضور دارند، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده که در همین راستا 19 برنامه نیز توسط سازمان امور عشایر برگزار خواهد شد.

به گفته فلسفی، هفت عنوان مربوط به صنف کشاورزان است که برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا توسط سازمان تعاون روستایی در دوهزار مرکز یکی از نمونه‌های آن به‌شمار می‌رود. البته صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی نیز عهده‌دار برگزاری 10 برنامه شده و سازمان دامپزشکی هم با واکسیناسیون رایگان و اعزام تیم دامپزشکی به مناطق مختلف روستایی، به نوعی در این زمینه همکاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 14 هزار گلزار شهدا از 17 هزار گلزار در مناطق روستایی وجود دارد، ادامه داد: چهار برنامه توسط بنیاد شهید و 19 مسابقه محلی و بومی توسط وزارت ورزش و جوانان از دیگر برنامه‌هایی است که برای روستاییان تدارک دیده شده است.

افتتاح 560 پروژه اختصاصی برای روستاها، برگزاری هفت عنوان برنامه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 20 برنامه توسط بسیج مهندسان، از دیگر عنوان‌هایی است که معاون کمیته روستایی و عشایری ستاد مرکزی دهه فجر به آنها اشاره کرد./

V-951105-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید