Iranian Agriculture News Agency

دانشمند چینی، نسبت به استفاده بیش از حد آفت‌کش‌ها هشدار داد

چین دستورالعمل استاندارد آفت‌کش‌ها را تهیه می‌کند/ ساخت سیستم کارامد برای استفاده مناسب از آفت‌کش‌ها

چین به تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی مربوط به اولویت‌بندی آفت‌کش‌ها به‌منظور کاهش مقدار باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست اقدام کرده است.



چین به تهیه پیش‌نویس استانداردهای ملی مربوط به اولویت‌بندی آفت‌کش‌ها به‌منظور کاهش مقدار باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی و جلوگیری از آسیب رساندن به محیط زیست اقدام کرده است.

به گزارش ایانا از وب‌سایت chinadaily ، ژنگ یونگوان Zheng Yongquan ، دانشمند موسسه علوم کشاورزی، گیاه پزشکی چین، با اعلام خبر بالا افزود: "استانداردهای ملی آفت‌کش‌ها، شامل محدود کردن حداکثر مجاز مقدار باقی مانده سموم و دستورالعمل ها است که در راستای افزایش حفاظت از محیط زیست خود در مناطق روستایی به شدت مورد نیاز است."

سال گذشته، تیم وی که دربرگیرنده تعدادی از کارشناسان بود، توانستند جایزه ملی کلاس دوم در حوزه علوم و فناوری برای تحقیقات خود برای ایجاد یک سیستم کارآمد و استفاده از آفت کش کم خطر را دریافت کنند.

وی گفت: "استفاده نادرست از آفت‌کش‌ها یک نگرانی بزرگ است. مواد شیمیایی آفت‌کش‌ها به محیط زیست آسیب می‌زند و نه‌تنها باعث از بین رفتن منابع می‌شود، بلکه خطر جدی برای محیط زیست اطراف ما به‌شمار می‌روند."

این دانشمند یادآور شد: "اسپری ناکارآمد در استفاده از آفت‌کش‌ها، منجر به حجم انبوهی از زباله می شود، همچنین تهدیدی برای زندگی آبزیان، زنبورهای عسل و محصولات به‌شمار می‌رود."

برای جلوگیری از این گونه فعالیت ها و استفاده منطقی از آفت‌کش‌ها در میان کشاورزان، وی به همراه تیم خود به توسعه یک سیستم اقدام کرده است که می تواند برای تعیین میزان مواد شیمیایی مورد نیاز به کار رود.

کیت آزمایشی این تیم، شامل کارت های کد گذاری رنگی است که به کشاورزان کمک می کند تا در مورد کیفیت اسپری و محاسبه چگالی تصمیم درست بگیرند.

ژنگ گفت: "اکثر کشاورزان بر این باورند که با وجود رواناب، آن ها مقدار مناسب آفت کش اسپری کرده اند، اما این یک تصور غلط است. این در حالی است که روش ما می تواند برای دستیابی به میزان مناسب آفت کش به کار رود."

وی افزود:" بین سال های 2013 و 2015، کشاورزان در 28 منطقه استانی با استفاده از تکنیک های این تیم، و با کاهش 30 تا 70 درصد از میزان آفت کش توانستند 10.7 میلیارد یوان (1.5 میلیارد دلار) ذخیره کنند."

بیش از 300 هزار کشاورز از سراسر کشور در زمینه استفاده از این سیستم آموزش دیده اند، اما ژنگ از مقامات خواستار تمرکز بیشتر بر روی این سیستم کارآمد آفت‌کش‌ها است، به طوری که تحقیقات تیم وی بتواند بهتر منتشر شود.

همچنین تیم وی قرار است روی دسته بندی هریک از محصولات و روش های مربوط به هر کدام کار کنند.

ژنگ، از اهالی بومی Gaozhou در استان گوانگدونگ است، مدرک لیسانس خود را در رشته کشاورزی از دانشگاه کشاورزی نانجینگ، در استان جیانگ سو در سال 1984 گرفته است. همچنین مدرک دکتری خود را دانشگاه مرکزی چین ( Central China Normal University ) در سال 2005 دریافت کرده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


منبع:

http://www.chinadaily.com.cn/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید