Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ایلام با تولید سالانه 6 میلیون اصله نهال در کشور سرآمد است

وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته در سفر به استان ایلام و در بازدید از مناطق جنگل کاری شده این استان اعلام کرد: ایلام با تولید سالانه 6 میلیون اصله نهال در زمینه تولید نهال و توسعه جنگل در کشور سرآمد است.

ایلام با تولید سالانه 6 میلیون اصله نهال در کشور سرآمد است


وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته در سفر به استان ایلام و در بازدید از مناطق جنگل کاری شده این استان اعلام کرد: ایلام با تولید سالانه 6 میلیون اصله نهال در زمینه تولید نهال و توسعه جنگل در کشور سرآمد است .

به گزارش ایانا به نقل از مرکز اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، محمود حجتی در جریان این بازدید با رضایت از کیفیت طرح های اجرایی منابع طبیعی اعلام کرد: ایلام از استان‌های شاخص است و اقدامات در خور توجهی انجام داده است .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام و استاندار ایلام که وزیر جهاد کشاورزی را همراهی می‌کردند، به تشریح جنگل‌کاری های انجام شده در سطح استان اشاره کرد و گفت: طرح جنگل کاری مشارکتی بخش صالح آباد شهرستان مهران با هدف بهبود معیشت خانوارهای دخیل در این طرح صورت گرفته و افزایش مشارکت و حضور واقعی مردم در احیاء و توسعه جنگل‌های استان به وضوح مشخص است .

رضا احمدی، حفاظت و افزایش تنوع گونه‌های جنگلی، توسعه و افزایش سطح جنگل‌ها و دستیابی به شاخص ده درصد سطح جنگل نسبت به سطح کل کشور، جلوگیری از سیل و فرسایش خاک، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و کنترل فرسایش و کاهش آلاینده‌ها و ریزگردها و جلوگیری از فرایند بیابان‌زایی با استفاده از گونه‌های بومی را از اهداف مهم منابع‌طبیعی دراستان بر شمرد .

مدیر کل منابع طبیعی ایلام گونه‌های مورد استفاده در این طرح را پسته خوراکی، بنه، خرما، کنار، بادام، عناب، اکالیپتوس و کهور (بعنوان بادشکن) و گیاهان دارویی مورد کاشت نظیر ختمی، رزماری، آویشن، به لیمو، علف مار، گل نرگس، رازیانه نام برد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید