Iranian Agriculture News Agency

ایندیپندت از فایننشال تایمز گزارش داد:

هزینه تولید برق دریایی به یک‌سوم طی چهار سال کاهش یافت

بر اساس گزارش ایانا از ایندیپندنت، برای نخستین‌بار می‌توان گفت که انتظار می‌رود تا نیروی بادی دریایی (offshore wind) در دهه آینده با در نظر گرفتن کاهش هزینه، به‌عنوان یک مولد قدرتمند تبدیل شود چرا که هزینه برق تولید شده توسط توربین‌های بادی دریایی تا یک سوم طی چهار سال گذشته کاهش یافته است.

هزینه تولید برق دریایی به یک‌سوم طی چهار سال کاهش یافت


بر اساس گزارش ایانا از ایندیپندنت، برای نخستین‌بار می‌توان گفت که انتظار می‌رود تا نیروی بادی دریایی ( offshore wind ) در دهه آینده با در نظر گرفتن کاهش هزینه، به‌عنوان یک مولد قدرتمند تبدیل شود چرا که هزینه برق تولید شده توسط توربین‌های بادی دریایی تا یک سوم طی چهار سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایانا از ایندیپندنت، بر اساس گزارش Financial Times ، تجزیه و تحلیل، توسط شرکت Dong Energy (بزرگ‌ترین شرکت انرژی دانمارک) و شرکت های دیگر نشان داد، به‌طور متوسط ​​هزینه در طول 2016 - 2015، 97 پوند، در مگاوات ساعت بود. در سال 2012، بخش صنعت از دولت بریتانیا خواست تا به منظور کاهش قیمت تا 100پوند در هر مگاوات ساعت، تحقیقات لازم را طی یک برنامه هشت ساله در این زمینه انجام دهد.

Benj Sykes ، مدیر بریتانیایی انرژی بادی شرکت Dong ، گفت: "تلاش های ما باعث شد تا با هزینه پایین تر و زودتر از زمان تعیین شده به هدف مان برسیم. ما فناوری‌های دیگر در زمینه انرژی تجدید پذیر در این حوزه را در دیگر نقاط جهان مشاهده کرده ایم، اما این نخستین بار است که می توان گفت انرژِی بادی دریایی در دهه آینده با همان ساختار هزینه به عنوان مولد قدرت استفاده شود."

در عین حال استفاده از توربین بزرگتر و تکنیک های بهتر برای ساخت توربین در دریا کمک کرده است تا هزینه ها نیز کاهش یابد. بر این اساس هزینه 97 پوند برای هر مگاوات ساعت در طی عمر 20 تا 25 ساله برای تولید برق در مزارع بادی ( windfarms ) محاسبه شده است و در عین حال هزینه هر مگاوات ساعت برای تولید برق در مزارع بادی دریایی ( Offshore windfarms ) 114 و 119 پوند طی یک دوره 15 ساله محاسبه شده است./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید