Iranian Agriculture News Agency

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان خبر داد:

برداشت 15 هزار تن سیب زمینی از اراضی لارستان

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان گفت: لارستان تنها تولید کننده سیب زمینی طرح «استمرار» در استان فارس به شمار می رود و انتظار می رود از سطح 500 هکتاری زیر کشت این محصول، بیش از 15 هزار تن سیب زمینی تولید و به سرتاسر ایران ارسال شود.

برداشت 15 هزار تن سیب زمینی از اراضی لارستان

محصول سیب زمینی طرح «استمرار» از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان لارستان آغاز شد .

به گزارش ایانا از شیراز، سعیدی نژاد کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان با بیان این مطلب افزود: لارستان تنها تولید کننده سیب زمینی طرح «استمرار» در استان فارس به شمار می رود و انتظار می رود از سطح 500 هکتاری زیر کشت این محصول، بیش از 15 هزار تن سیب زمینی تولید و به سرتاسر ایران ارسال شود.

وی گفت: این امر باعث تنظیم قیمت محصول سیب زمینی در فصول سرد سال می شود و تعادل قیمت در بازار مصرف، اهمیت تولید این محصول را نشان می دهد .

کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان لارستان افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهرستان، کشت محصولات سبزی و صیفی به صورت زیر پلاستیک و با هدف تازه خوری این محصولات در فصول سرد سال در داخل و خارج استان، در سطح بیش از 500 هکتار از اراضی شهرستان نیز آغاز شد .

سعیدی نژاد افزود: این محصولات شامل خیارسبز، بادمجان، هندوانه، خربزه، طالبی و... است که امید است بتوان با گسترش این روش، محصولات را با قیمت مناسب و در تمام فصول سال، در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

براساس طرحی به نام «استمرار» شهرستان لارستان در جنوب استان فارس، تولیدکننده و تأمین کننده سیب زمینی مورد نیاز بازار در ماه های سرد سال است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید