Iranian Agriculture News Agency

ارتقاء مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از اولویت‌های توسعه

کشاورزی از اولویت‌های توسعه است و توسعه کمی و کیفی کشاورزی بدون توسعه مکانیزاسیون کشاورزی میسر نخواهد بود.

به گزارش ایانا روح‌الله سنابادی اظهار کرد: از جمله برنامه‌های کلیدی برای سال‌ جاری، ارتقاء کیفیت تولید است که این امر با به‌کارگیری ماشین‌آلات‌، ادوات و تجهیزات منطبق بر تکنولوژی روز ممکن خواهد شد. چنانچه از یک ناوگان برداشت قوی و کارآمد برخوردار باشیم، ضمن صرفه‌جویی در انرژی، شاهد تلفات کمتری نیز خواهیم بود.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور در بخشی دیگر از این همایش بر وجود یک مدیریت واحد و مسنجم میان تشکل‌ها و اتحادیه‌های ناوگان برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: چنانچه تمام این اتحادیه‌ها و تشکل‌ها به‌صورت منسجم و با یک مدیریت واحد عمل کنند، دریافت پیام‌ها، درخواست‌ها، تقاضاها نیز براحتی مسیر می‌شود و از سوی دیگر پیگیری خواسته‌ها نیز سریع‌تر انجام خواهد شد.

سنابادی افزود : با ایجاد خوشه‌هایی چون خوشه‌های کمباین‌داران در محصولاتی از قبیل گندم، برنج، غلات، پنبه، چغندرقند و دیگر محصولات سیاستگذاری‌ها و جذب اعتبارات نیز بهتر انجام می‌شود. وی در رابطه با ایجاد مدیریت تردد ناوگان کمباین در سطح کشور نیز توضیح داد: در حال حاضر کار مکان‌یابی و مدیریت تردد ناوگان برداشت برای 5 استان کرمانشاه، قم، فارس، خراسان رضوی و خوزستان شروع شده است که این امر می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین استان‌ها در زمان برداشت محصولات و همچنین مدیریت کاهش مصرف سوخت موثر باشد. او در ادامه به برگزاری هشتمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، دام، طیور و آبزیان نیز اشاره و اضافه کرد: سطح کیفیت نمایشگاه بسیار عالی بود و تجهیزات به نمایش درآمده در این مکان نشان می داد که گرایش تولیدکنندگان به سمت مدیریت مصرف انرژی و تولیدی با کیفیت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید