Iranian Agriculture News Agency

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه اعلام کرد:

پلمپ 92 مرکز عرضه فرآورده خام دامی در شهرستان ارومیه

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه گفت: مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مانند: قصابی ها، مرغ فروشی ها و همچنین کلیه رستوران ها و غذاخوری ها به صورت مداوم تحت بازرسی های بهداشتی بوده و سلامت محصولات خام دامی موجود در آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

پلمپ 92 مرکز عرضه فرآورده خام دامی در شهرستان ارومیه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه گفت: در راستای اجرای ضوابط بهداشتی و نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در این شهرستان، از ابتدای سال جاری تا کنون 92 مرکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی پلمپ شده است .

به گزارش ایانا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده با بیان این مطلب به تشریح عملکرد نظارت بر بهداشت عمومی و فرآورده های خام دامی در شهرستان ارومیه پرداخت و اعلام کرد: در سال جاری قریب به 18 هزار و 100 مرکز تولید توزیع و عرضه فرآورده خام دامی مورد بازدید قرار گرفته است.

وی افزود: در این مدت بیش از 16 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی از سطح شهر ضبط و جمع آوری شده است .

وی در ادامه تصریح کرد: 92 مرکز عرضه به دلیل تخلفات بهداشتی با همکاری نیروی انتظامی پلمپ گردیده و بیش از 90 نفر نیز به مراجع قضایی معرفی شده است .

رئیس شبکه دامپزشکی ارومیه با بیان اینکه اکیپ های نظارتی این شبکه به صورت صبح، عصر و شب به فعالیت مشغول هستند، یادآور شد: مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مانند قصابی ها و مرغ فروشی ها و همچنین کلیه رستوران ها و غذاخوری ها به صورت مداوم تحت بازرسی های بهداشتی قرار گرفته و سلامت محصولات خام دامی موجود در آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد .

خلیل زاده با اشاره به فعالیت اکیپ مشترک شبکه دامپزشکی و نیروی انتظامی برای برخورد با کشتار دام در کنار جاده ها بیان کرد: اینگونه موارد توسط اکیپ مشترک ضبط و به مراجع مربوط ارسال می شود .

وی از شهروندان درخواست کرد تا از خرید گوشت از کنار جاده ها خودداری نموده و همچنین در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی در مراکز عرضه فراورده های خام دامی، با شماره تلفن 1512 تماس حاصل فرمایند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید