Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

صادرات 186 میلیون دلاری محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در 9 ماهه امسال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون 684 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 199 طرح کشاورزی استان پرداخت شده است و صادرات 9 ماهه امسال با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 186 میلیون دلار رسید.

صادرات 186 میلیون دلاری محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در 9 ماهه امسال

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 186 میلیون دلاری محصولات کشاورزی این استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، کریم مهری در جلسه شورای هماهنگی مدیران این سازمان با حضور نائب رئیس اول مجلس و نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 90 درصد اراضی کشاورزی استان زیرکشت محصولات زراعی است، گفت: پتانسیل بالقوه منابع آبی استان پنج میلیارد متر مکعب است و 2.5 میلیار مترمکعب آن قابل استحصال است.

وی با اشاره به تولید بیش از پنج میلیون تنی استان در بخش کشاورزی گفت: ضریب مکانیزاسیون این بخش 1.7 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 28 درصد از چاه های استان برق دار شده است، گفت: 565 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت دو میلیون تن در سال در استان فعالند.

مهری با بیان اینکه تا زمان حاضر 684 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 199 طرح کشاورزی استان پرداخت شده است، گفت: صادرات 9 ماهه امسال با 3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 186 میلیون دلار رسید. وی طرح پهنه بندی استان را از طرح های ویژه بخش کشاورزی و الگویی برای کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در 9 ماهه امسال سرمازدگی 97 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت زد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید