Iranian Agriculture News Agency

تأثیر معضل آلودگی آب به جشنواره قصه‌‌گویی رسید

آلودگی محیط زیستی جشن عروسی ستاره دریایی را به هم زد

"تور عروسی" داستانی که قرار است در نوزدهمین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی روایت شود به معضل آلودگی آب و تأثیرات آن بر جانوران دریایی می‌پردازد.

آلودگی محیط زیستی جشن عروسی ستاره دریایی را به هم زد

"تور عروسی" داستانی که قرار است در نوزدهمین جشنواره ‌بین‌المللی قصه‌گویی روایت شود به معضل آلودگی آب و تأثیرات آن بر جانوران دریایی می‌پردازد.

به‌ گزارش ایانا از اداره‌‌کل روابط ‌عمومی و امور ‌بین‌‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پریسا علیزاده مربی قصه‌گوی کانون استان آذربایجان غربی است که قرار است داستان "تور عروسی" را نقل کند.

او درباره این داستان می‌گوید: "این داستان درباره عروسی ستاره دریایی با اره‌ماهی است. ستاره دریایی به بیماری نفتی مبتلا شده و در روز عروسی به هنگام بله گفتن بیهوش می‌شود. پزشک می‌گوید که بدن ستاره باید با آب تمیز و سالم که فقط در قلب دریا وجود دارد، سم‌زدایی شود. داماد با تلاش فراوان به قلب دریا رفته و از او کمک می‌خواهد."

این مربی کانون به بازنویسی و بازآفرینی این قصه اشاره دارد: "از اسفند 94 که این قصه را انتخاب کردم چهار بار آن را بازنویسی و بازآفرینی کردم و بعد تمرین‌ها را شروع کردم. در این مسیر از هم‌اندیشی با نویسندگان حوزه کودک و نوجوان، قصه‌گویان زبده استانی استفاده کردم و قصه را بیش از 150 بار برای گروه‌های سنی "الف، ب، ج و د" بیش از 150 بار اجرا کردم."

علیزاده به تعامل قصه‌گو و مخاطب در این مسیر می‌پردازد: "برای آن‌که بتوانم حضور بهتری در جشنواره داشته باشم از شنوندگان قصه‌ام چه کودک چه نوجوان و چه بزرگسال نظرخواهی کرده‌ام و در جهت اجرای هر چه بهتر و تعامل هر چه بیشتر، تمامی موارد و نظرات مطرح شده را به کار بستم."

این مربی، قصه‌گویی را یکی از موثرترین و قوی‌ترین ابزار انتقال فرهنگ، آداب و رسوم، پیام‌های تربیتی و اجتماعی، ادبیات گفتاری و ... به کودکان و نوجوانان می‌داند و پرداختن به معضلات امروز جهان از جمله محیط زیست را از این راه تاثیرگذارتر تلقی می‌کند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از 27 بهمن تا یکم اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌ هنری پذیرای علاقه‌مندان است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید