Iranian Agriculture News Agency

خوزستان رتبه اول روند اعتیاد در کشور



مشاور مدیرکل دفتر تحقیقات وآموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استان خوزستان در زمینه روند اعتیاد رتبه یک کشور را دارد که لازم است برای توانمند سازی روانی و اجتماعی اقدام مناسبی انجام شود.


به گزارش ایرنا حمید صرامی شنبه در همایش توانمند سازی دانش آموزان در سالن آمفی تئاتر هتل توسعه نیشکر اهواز بیان کرد: پنج مورد آسیب اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری در کشور نام برده شد که در این پنج مورد مواد مخدر در اولویت قرار دارد.
وی گفت: طرح توانمند سازی دانش آموزان به منظور جلوگیری از شرکت داشتن دانش آموزان در آسیب های اجتماعی و کاهش میل مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان است.
مشاور مدیر کل دفتر تحقیقات وآموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درادامه اضافه کرد: برای کاهش تمایل مصرف مواد مخدر در بین دانش آموزان نیاز است که دوره های آموزشی برای دانش آموزان برگزار شود و با اولیا ارتباط بیشتری برقرار شود.
صرامی با بیان اینکه طرح توانمند سازی دانش آموزان در دوره دوم متوسطه درحال انجام است بیان کرد: به دلیل نبود امکانات این طرح در دوره های تحصیلی پایین انجام نگرفته است.
وی عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام گرفته گرایش به مصرف مواد مخدر در نوجوانان از سن 15 سالگی است.
صرامی گفت: یکی از راه های کاهش تمایل نوجوانان به مصرف مواد مخدر آموزش سبک فرزند پروری به پدران و مادران است چرا که در اغلب موارد والدین تنهابه فکر تامین مایحتاج زندگی فرزند خود هستند و به زیست اجتماعی فرزند خود توجهی ندارند.
مشاور مدیر کل دفتر تحقیقات وآموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورافزود: نوجوانان در رنگین کمانی از آسیب های اجتماعی قرار می گیرند به همین منظور توجه به آموزش این قشر توسط خانواده و معلمان در کلاس درس برای دوری از آسیب های اجتماعی امری مهم است.
وی گفت: امروز جوانان و نوجوانان در هجمه ای از اطلاعات قرار می گیرند که قدرت پردازش آن را ندارند و همین مهم باعث می شود تا ناخود آگاه درگیر آسیب های اجتماعی شوند.
صرامی با بیان اینکه در بسیاری از برنامه های آموزشی از آموزش وپرورش کمک گرفته می شود افزود: علت این امر این است که 50 دستگاهی که در کشور فعالیت دارند 40 دستگاه چشم اندازی ندارند به همین منظور از آموزش و پرورش کمک گرفته می شود تا در پرورش افرادی توانمند وارد شود.
مشاور مدیر کل دفتر تحقیقات وآموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورافزود: زنان به دلیل اینکه بیشتر در عرصه اجتماع حضور یافته اند و به دلیل روحیه آسیب پذیری که دارند درصد قرار گرفتن آن ها نسبت به مردان در برابر ناهنجاری های اجتماعی بیشتر شده است.
وی گفت: یکی دیگر از معضلات در بحث آسیب های اجتماعی بی تفاوت بودن دانش آموزان در برابر انجام آسیب های اجتماعی است که باید در این طرح به دنبال مسئولیت پذیری دانش آموزان و اولیا باشیم.
طرح توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی در 12 استان کشور در حال برگزاری است .
در این طرح 200 مربی از آموزش و پرورش آموزش می بینند که به دانش آموزان در بحث آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن آموزش می دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید