Iranian Agriculture News Agency

عضو هیأت‌مدیره انجمن کود و سم تاکید کرد:

واردات نهاده‌های کشاورزی با ارز

میزان واردات کودهای سوبسیدی نسبت به اراضی و باغات بسیار ناچیز است که تاثیری در روند قیمت تمام شده کشاورزی ندارد و انتظار می‌رود دولت روشی پیدا کند که تولید کود به بخش خصوصی واگذار شود.

واردات نهاده‌های کشاورزی با ارز

عضو هیات‌مدیره انجمن کود و سم از عدم تخصیص ارز مبادله‌ای به واردات نهاده‌های کشاورزی و ایجاد مشکلات عدیده، گلایه می‌کند.
محمدرضا شریفی، عضو هیات مدیره انجمن کود و سم با هدف تولید معیشتی و اقتصاد پایدار اظهار داشت: با وجود بخش ناچیز کودهای دولتی که به بهانه سوبسید به دست کشاورزان نمی‌رسد انتظار می‌رود که تولید به بخش خصوصی واگذار شود.
وی با اشاره به اینکه بازار دست واسطه‌ها نیست، افزود: میزان واردات کودهای سوبسیدی نسبت به اراضی و باغات بسیار ناچیز است که تاثیری در روند قیمت تمام شده کشاورزی ندارد و انتظار می‌رود دولت روشی پیدا کند که تولید کود به بخش خصوصی واگذار شود.
شریفی با اشاره به دلایل عدم استفاده سموم با کیفیت در بخش کشاورزی گفت: بروکراسی و نبود قدرت خرید کشاورزان چنین شرایطی را رقم زده که از دولتمردان انتظار می‌رود همانند سایر کشورها از کشاورزان حمایت شود. به گفته وی استفاده سموم با کیفیت نیازمند حمایت مالی همه‌جانبه از کشاورزان است. عضو هیات‌مدیره انجمن کود و سم با انتقاد از عدم تخصیص ارز مبادله‌ای به واردات نهاده‌های کشاورزی تصریح کرد: با وجود سایر بخش‌ها به نهاده‌های کشاورزی ارز مبادله‌ای اختصاص نمی‌یابد .
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید