Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام سازمان جنگل ها اعلام کرد:

بار سنگین بهره‌برداری چوب باید از دوش جنگل‌ها برداشته شود

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه امروز منابع طبیعی و محیط زیست از حال روز خوشی برخوردار نیست، گفت: سازمان جنگل‌ها به این نتیجه رسیده که باید به جنگل‌های هیرکانی استراحت داد و بار سنگین بهره‌برداری چوب را از دوش آن برداشت.

بار سنگین بهره‌برداری چوب باید از دوش جنگل‌ها برداشته شود

قائم مقام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه امروز منابع طبیعی و محیط زیست از حال روز خوشی برخوردار نیست، گفت: سازمان جنگل‌ها به این نتیجه رسیده که باید به جنگل‌های هیرکانی استراحت داد و بار سنگین بهره‌برداری چوب را از دوش آن برداشت .

به گزارش ایانا به نقل از خبرنگار مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، ناصر مقدسی در مراسم تجلیل از آثار و نقاشی کودکان و نوجوانان در خانه هنرمندان شهرداری، افزود: کودکان مهمترین قشر جامعه برای صیانت و پاسداری از محیط زیست هستند که باید در فرهنگ سازی و آموزش مورد توجه جدی قرار گیرند .

وی گفت: یک درخت سالانه به‌طور متوسط اکسیژن مورد نیاز یک خانواده چهار نفره را تامین می‌کند و یک هکتار جنگل قادر است پنج تا 10 تن کربن را جذب و تولید 10 تا 20 تن اکسیژن کند، از این رو اعمال استراحت جنگل‌های هیرکانی و توجه به توسعه جنگل‌ها در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد .

مقدسی با اشاره به اینکه باید با دقت فعالیت‌های عمرانی و عمومی در عرصه‌های منابع طبیعی را رصد کرد، گفت: عقل و منطق حکم می‌کند در صیانت از جنگل‌هایی که داریم کوشا باشیم .

قائم مقام و رییس شورایعالی جنگل در ادامه ایران را در ردیف کشورهای با پوشش کم جنگل نام برد و موضوع گرد و غبار و مقابله با پدیده بیابان‌زایی و ریزگردها را از چالش‌های مهم زیست محیطی در ایران دانست .

ناصر مقدسی همچنین فرهنگ‌سازی و تعمیق تعاریف منابع‌طبیعی و محیط زیست را بین نسل‌های آینده مهم و اثرگذار دانست و خاطر نشان کرد: سطح جنگل‌های کشور تا افق 1404 باید تا سطح 10 درصد کشور ارتقاء پیدا کند .

بر اساس این گزارش در مراسم تجلیل از آثار و نقاشی کودکان و نوجوانان 1175 اثر از سوی 1089 نفر از 20 استان و 100 شهرستان به دبیرخانه سازمان بهره برداری سبز ارسال شده که 35 اثر توسط هیات داوران انتخاب و جایزه دریافت کرده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید