Iranian Agriculture News Agency

با حکم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

رشیدی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست شد

با حکم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یوسف رشیدی به سمت معاون آموزش و پژوهش این سازمان منصوب و معرفی شد.

رشیدی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست شد

با حکم معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، یوسف رشیدی به سمت معاون آموزش و پژوهش این سازمان منصوب و معرفی شد.

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، ابتکار در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مهناز مظاهری معاون سابق آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: به رغم علاقمندی بسیار به شخص خانم مظاهری و همکاری با وی، تقدیر نبود که این همکاری ادامه پیدا کند .

معاون رئیس جمهور ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای معاون سابق خود، ابراز امیدواری کرد: سازمان حفاظت محیط زیست همواره از دانش، توانایی، تجارب و تخصص مهناز مظاهری در نقش مشاور بهره مند باشد .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: به رغم همه موانع و چالش های اعتباری و بودجه ای، اقدام ها و موفقیت های کسب شده در دوران معاونت مظاهری بسیار خوب بود و این مسیر باید ادامه پیدا کند .

به گفته وی، برگزاری دوره‌های مختلف و متعدد آموزشی و تخصصی در سطح ملی و بین‌المللی، تهیه گزارش‌های SOE ، تشکیل شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فعالیت گسترده کمیته ملی توسعه پایدار، امضاء تفاهم نامه‌های متعدد و اجرایی کردن آن‌ها؛ به‌طور نمونه تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از بهترین تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست که حتی به اذعان وزیر آموزش و پرورش از جمله بهترین تفاهم نامه‌های آن وزارتخانه نیز هست، انجام پژوهش‌های متعدد کاربردی با همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سطح ستاد و استان‌ها تا جایی که تنها در 6 استان کشور، 70 طرح مطالعاتی در خصوص چالش‌های استانی انجام شد برخی از اقدام‌های صورت گرفته در دوره حضور مهناز مظاهری در سمت معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست است .

ابتکار با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاهی تخصصی، آموزش دهنده و آموزش‌پذیر باید روزآمد باشد، عنوان کرد: آموزش عنصر اصلی پیشگامی سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه های تخصصی است زیرا کارشناسان این حوزه همواره باید بتوانند نقشی پیشنهاد دهنده و فعال در کمیسیون ها و جلسات و بحث های تخصصی داشته باشند .

معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت انجام پژوهش‌های کاربردی در حوزه محیط زیست، بیان کرد: کمیت و کیفیت پژوهش‌های حوزه محیط زیست باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد زیرا تصمیم‌گیری بر مبنای پژوهش و دانایی، اصل اساسی و دستور کار مهم سازمان حفاظت محیط زیست است .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: مدیران نمی‌توانند در ابهام، تصمیم‌گیری کنند و بهترین پشتوانه تصمیم‌گیری نیز پژوهش‌های علمی و کاربردی است .

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده برای حمایت و توسعه فن‌آوری‌های نو و سازگار با محیط زیست، خواستار ادامه این روند شد .

ابتکار ضمن تاکید بر ضرورت مغتنم شمردن فرصت ها، گفت: باید از تمام فرصت‌های فراهم شده برای خدمت به کشور و مردم بهره بگیریم .

معاون رئیس جمهور اشاره‌ای هم به اقدام ها و فعالیت دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست معاونت آموزش و پژوهش داشت و بیان کرد: ایجاد تفکر اقتصاد سبز و آگاهی بخشی در خصوص ضرورت توجه به اقتصاد سبز در قالب تعامل با بانک‌ها، نهادها و بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوصی، همچنین امضاء تفاهم نامه با بانک مرکزی و بانک های عامل قابل تقدیر است و البته باید تا رسیدن به شرایط و نقطه مطلوب در این حوزه تلاش کرد .

وی یکی از فرصت‌های محیط زیست در این دوره را حضور وزیرانی با نگاه و دغدغه محیط زیستی در دولت دانست و افزود: به طور نمونه وزیر اقتصاد و دارایی چندی پیش اشاره ای به چند پایان نامه دانشجویان خود در سال‌های گذشته داشت که با راهنمایی وی در خصوص ارزیابی خسارات محیط زیستی و ارزش گذاری محیط زیست در حوزه اقتصاد صورت گرفته است .

ابتکار ضمن تاکید بر ضرورت و اهمیت تهیه گزارش SOE چهارم، یادآور شد: این اقدام به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری بالا باید در اولویت های معاونت آموزش و پژوهش قرار گیرد .

معاون رئیس جمهور اشاره‌ای هم به فعالیت‌های کمیته ملی توسعه پایدار و ضرورت توجه به این حوزه داشت و برای معاون جدید آموزش و پژوهش آرزوی موفقیت کرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید