Iranian Agriculture News Agency

گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی مرکبات/ خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی برف

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گردش مالی مرکبات را در اقتصاد استان سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

دلاور حیدرپور ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت دهه مبارک فجر بابیان اینکه جهاد کشاورزی امروز در جبهه اقتصادی فعالیت می‌کند اظهار داشت: این بخش با رشد ۴.۵ درصدی بالاترین رشد را در بخش‌های اقتصادی دارا است.

وی به نقش کشاورزی در اقتصاد استان و گردش مالی افزود: بخش کشاورزی قوی‌ترین بخش در استان به شمار می‌رود و به دلیل پشتیبانی‌های صورت گرفته از سوی دولت، اقدامات زیربنایی و خدماتی خوبی در سطح استان صورت گرفته و تولید رشد قابل قبولی داشته است.

وی پیش‌بینی تولید محصولات کشاورزی را هفت میلیون تن در سال جاری بیان کرد و گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در استان وضعیت قابل قبولی دارد.

حیدرپور بابیان اینکه برف آذرماه سال جاری خسارت بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی وارد کرده است گفت: مرکبات استان سه هزار میلیارد تومان گردش مالی در اقتصاد استان دارد که هزار میلیارد تومان دچار خسارت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خسارت ناشی از یخ‌زدگی و سرمازدگی را به محصولات باغی قابل‌توجه دانست و گفت: برای جبران خسارات، تسهیلات و اعتبار بلاعوض در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: 43 پروژه با 311 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر در استان عملیاتی می شود و با اجرای این طرح ها بیش از دو هزار و 900 خانوار در 29 روستا از مزایای آن بهره مند می شوند.

حیدرپور بابیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد برای جبران خسارت به استان درنظرگرفته‌شده است گفت: از این میزان ۲۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت محصولات کیوی در نظر گرفته‌شده است.

حجت‌الاسلام سید مجتبی موسوی مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر در مازندران اظهار داشت: مراسم زنگ انقلاب در روستای ملاکلای محمودآباد، دیدار با خانواده‌های شهدا و عشایر، عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از تولیدکنندگان برتر ازجمله برنامه‌های ستاد دهه فجر به شمار می‌رود.

وی مهم‌ترین هدف دهه فجر، حفاظت از خرده‌فرهنگ‌های روستایی بیان کرد و گفت: مازندران درزمینهٔ فرهنگ بومی خودکفا است و تلاش می‌کنیم شادی دهه فجر را در چارچوب فرهنگ اسلامی به روستاها سوق دهیم.

حجت‌الاسلام موسوی بابیان اینکه ۶۰ روحانی زیرنظر مجموعه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان فعالیت می‌کنند اظهار داشت: این در حالی است که اعتباری برای این مجموعه در نظر گرفته نمی‌شود.

منبع :مهر

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید