Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد:

حفر چاه بیشتر برای مدیریت تنش آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طی سه سال گذشته در دوره دولت تدبیر و امید و به منظور افزایش ظرفیت آبرسانی به شهرهای استان و جبران کمبود آب، 51 حلقه چاه آب شرب در سطح استان حفر، تجهیز و وارد مدار شد.

حفر چاه بیشتر برای مدیریت تنش آبی استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: طی سه سال گذشته در دوره دولت تدبیر و امید و به منظور افزایش ظرفیت آبرسانی به شهرهای استان و جبران کمبود آب، 51 حلقه چاه آب شرب در سطح استان حفر، تجهیز و وارد مدار شد .

به‌گزارش ایانا به نقل از پاون، احمد هجران‌فر در تشریح عملکرد این شرکت در طول دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات آب و فاضلاب شهری افزود: 37 هزار مشترک آب نیز در طول این مدت سه سال با رشد 15 درصدی بازار آب به مشترکین این شرکت برای دریافت خدمات آب شرب، افزوده شدند .

وی اضافه کرد: طول شبکه آبرسانی شهرهای استان قزوین هم به مقدار 105 کیلومتر با مبلغ اجرای 210 میلیارد ریال توسعه یافت و نیز 21 هزار مترمکعب با مبلغ اجرای 100 میلیارد ریال نیز به ظرفیت مخازن مورد نیاز برای ذخیره آب، در سطح استان افزوده شد .

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین در ادامه بیان کرد: بیش از 40 هزار مشترک نیز در این مدت از خدمات بهداشتی فاضلاب با مبلغ سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال بهره‌مند شده‌اند .

وی با اشاره به برنامه شرکت، ارتقای تصفیه‌خانه آب شهر معلم کلایه گفت: عملیات ارتقای 4 باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در سطح استان قزوین آغاز شده است .

هجرانفر با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب در سطح این شرکت گفت: آب شرب 27 شهر استان به صورت مستمر مورد پایش کیفی قرار می‌گیرد .

وی اضافه کرد: تعداد 2 باب تصفیه خانه در شهرهای محمود آباد نمونه و آبیک نیز با مشارکت بخش خصوصی و به روش BOT در حال انجام است که تصفیه خانه محمود آباد بالغ بر 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در فروردین ماه سال 96 وارد مدار بهره بردای می‌گردد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین افزوده شدن دو شهر آبیک و بوئین زهرا به سامانه مرکز ارتباطات مردمی 122 را از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در طی سه سال اخیر توصیف نمود .

وی در پایان گفت: تمامی این خدمات به‌رغم وجود محدودیت‌های مالی شرکت صورت گرفته است .

شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با 27 شهر تحت پوشش و 289 هزار مشترک آب دارای 1887 کیلومتر شبکه آبرسانی و 172 حلقه چاه با بیش از 263 هزارمترمکعب حجم مخزن برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 100 هزار نفرارائه خدمات آبرسانی می‌نماید .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید